Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

MEI Pharma

Ja, men de har klart å gjennomføre sin studie. Vil tro det blir mer utfordrende å få rekruttert inn en slik studie i årene som kommer uten at jeg vet det med sikkerhet.

2 Likes

Fare for off-topic;

Men hva tenker du da om Nanos potensielle confirm. fase 3 oppsett med Rituximab som kontrollarm i R/R 2FL/3FL.

Blir den sub-par her også?

Rituximab monoterapi er som regel subpar såvidt jeg vet i 2FL, med mindre man rekrutterer i en populasjon der R-CHOP/BR/O-CHOP ikke er aktuelt. Ref NANO så planlegger de å sikte seg inn på 2L med pasienter som ikke vil tolerere intensiv kjemoterapi.

1 Like

Mener de skulle gå etter de pasientene som ikke tålte «aggressiv» behandling. Og CHOP etc faller vel innunder den kategorien…?

2 Likes

Hva tror dere? Vil vi kunne se tilløp til panikk i kursen i dag pga av både Gilead og Incyte

Det er jo denne da som @TyrionIV delte i August i fjor:

«Mei Pharma’s Phase II zandelisib has experts questioning its clinical worth in relapsed or refractory (r/r) follicular lymphoma (FL), owing to four other therapies already approved in the same setting with a similar mechanism.»

«The main challenge with PI3K-delta inhibitors is their severe side-effect burden, and available data does not indicate zandelisib could differentiate itself in this regard, experts said.»

Så enten så blir det mer plass til en PI3Kδ hemmer når Parsaclisib er ute av gamet, eller så er det allerede for ‘crowded’ med de 4 som allerede er godkjent.

PI3Kδ i Follicular Lymphoma:

image

1 Like

Nytt studie i CLL oppe på clinicaltrials i dag.

2 Likes

Forskjellen på Meip og Nano - Meip har cash til å starte studier i hytt og gevær.

Ja, og oppstarten av et studie i dag tyder ikke på at de anser det som problematisk at fda setter høye krav til andre pi3k-hemmere.

$TGTX partial clinical hold on U2 in CLL and NHL

$INCY $GILD $MEIP https://twitter.com/OxAnalyst/status/1486719090865557510/photo/1

MEI nevnes her og, uten at det er de som er on hold.

De er vel alt igang med combo zandelisib+Burkinsa, og starter straks opp zandelisib+venetoclax. I tillegg så tenker jeg de vil ta sin del av 3FL markedet som mono også

Ikke godt å si mtp siste tids nyheter angående frafall av PI3Kδ-hemmere i FL

But it is unclear whether the efficacy edge is pronounced enough to secure Mei significant sales. Safety will influence whether that happens, given concerns about the side effects of other PI3Kδ inhibitors.

La oss sammenligne safet på betalutin og me-401 så langt. Hva er den store forskjellen? Nesten ingen imo.

Ift hvor sikkert det er, så tåler nok me-401 sammenligningen.
Tror at man med safety her mener side effects og byrden av side effects – og forskjellen på behandlingsregimene er vel i så måte natt og dag imo.
Problemet er at bivirkningene vedvarer over lang tid med hva det har å si for livskvalitet og behandlingsnytte.
Jeg tror nok likefullt at man vil se me-401 få markedsadgang og bli godt benyttet da det skiller seg ganske mye fra andre behandlinger innen segmentet ved å være en oral treatment (om jeg husker riktig?), som jo er det nok mange pasienter foretrekker.

Alle de fire PI3Kδ-hemmerne som trakk seg fra FL segmentet var vel oral treatment også hvis jeg ikke husker helt feil

Var det ikke intravenøs behandling…?

Edit: Nei dt var det ikke - I stand corrected.

Tror det bare er Bayer som har den framgangsmåten

1 Like

Tror det hadde vært greit om Meip kom med en liten oppdatering til markedet ASAP

1 Like

Tror du de kan komme til å legge ned ME-401 for NHL?

1 Like