Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NANO Fundamentale Forhold (NANOV)

Måtte vel være i en eller annen form for kombinasjon da…?
Tror vel Betalutin som single agent i MCL ikke funker optimalt – ihvertfall om resultatene fra Lymrit er representative… (Er ikke helt vekke de resultatene, men 2 PD, 2 SD og en PR slik jeg leser det)

@InVivo: Nei, sjekka ikke linken før nå :grin: Den gav jo spekulasjonen litt mer kjøtt på beinet… :stuck_out_tongue_winking_eye: Men altså, tror kanskje archer-løsningen kan funke bra her også for de som er i stand til å motta den – da får man angrepet kreften gjennom både cd-37 og cd-20 :slight_smile:

4 Likes

Så du ikke linken? Er som konsolideringsterapi

1 Like

Gode muligheter for 1L?? :thinking:

Radioimmunotherapy as the first line of treatment in non-Hodgkin lymphoma

and discussed potential novel indications, and strategies such as modifying induction therapy and using rituximab maintenance to optimize the efficiency of RIT as the first line of treatment.

Our review indicates that it is more logical to postpone conventional therapies to the second or third lines of treatment instead of RIT.

https://www.futuremedicine.com/doi/abs/10.2217/imt-2017-0169

18 Likes

Jo før jo bedre! Husker også at Lisa Rojkjaer poengterte dette under en presentasjon

This long-lasting remissions may not be achieved if the administration of RIT is postponed to the second or third lines of treatment [30–32], as higher number of prior therapies is shown to be significantly associated with lower response rate and progression-free duration following RIT in NHL patients.

https://tekinvestor.no/t/nordic-nanovector-insidertrad-nanov/1451/1769?u=invivo

2 Likes

‘‘Samler’’ på den her @Buffert

3 Likes

Smeller denne artikkelen inn her, drukner jo bare i støyen på småprat… :roll_eyes:

Anbefalt lesning fore alle Nanonitter (og de som vurderer å bli det)

21 Likes

Takker for du deler! Den gikk ikke ubemerket i Småprat vil jeg påstå, hvordan kunne den med følgende closing “ Immunotherapy took the best part of 15 to 20 years to get going, ” reflected Mullen. “ Now nuclear medicine is the next immunotherapy.

3 Likes

400 MAUD up-front for en radiofarmaka deal i Kina! :moneybag:

Isotopen er (selvsagt) Lu177 :wink:

Telix is pleased to partner with China Grand Pharmaceutical and Healthcare Holdings Limited in AU$400M strategic licence and commercial partnership for Telix’s portfolio of Molecularly-Targeted Radiation products in the Greater China market. Additionally, China Grand Pharma will make a strategic equity investment of AU$35M in Telix.

11 Likes

China Grand Pharma har jo vist tidligere at de har sansen for radiofarmaka etter oppkjøpet av Sirtex i 2018

Sirtex, an Australian biotech, specializes in the treatment of liver cancer with its lead product SIR-Spheres, which are radioactive beads that target high doses of radiation to liver tumors

6 Likes

10 Likes

Clinical trials oppdatert idag/igår:

8 Likes

2 nye sites i Paris. Nieba har jo kommentert på at de rekrutterer bra i Frankrike:

I tillegg så rekrutterer alle de 14 sites’a nå i statene. Det er gode greier.

31 Likes

Settes pris på at du deler, takk for info

Hva var forrige status på sitene i US?

Alle rekrutterte utenom San Fran.

4 Likes

Dette var nytt for meg mtp Humalutin

A companion diagnostic molecule (89Zr-Dfo-NNV003) that can be used for PET-imaging and dosimetry has also been developed for Humalutin® in collaboration with University Medical Center Grôningen (“UMCG”) in the Netherlands.
Humalutin® has undergone significant pre-clinical development and demonstrated promising activity in a variety of animal models, and enough data has been generated to support a transition into clinical development.

31 Likes

Fersk artikkel fra mars 2021!

The challenging landscape of aging and cancer continues to evolve as awareness increases on more effective and less-toxic treatments, and understanding geriatric syndromes predicting morbidity and mortality in older patients that may be considered in daily practice.

https://ashpublications.org/bloodadvances/article/5/6/1737/475533/Outcomes-of-older-patients-with-follicular

14 Likes

Spanande!

Veldig lovende for RIT og Betalutin at det later til å være synergier mellom CPI og stråling.

Det er jo dette fokuset AstraZeneca og Fusion har også da de satser hardt på å kombinere CPI med Fusion sin alfaemitter

To this end, radiation therapy (RT) has been shown to promote immunogenic cell-death-mediated tumor-antigen release, increase infiltration and cross-priming of T cells, and decreasing immunosuppressive milieu in the tumor microenvironment, hence allowing CPI to take effect. Preclinical and clinical studies evaluating the combination of RT with CPI have been shown to overcome the resistance to either therapy alone.

14 Likes
5 Likes

Etter oppfordring legger jeg innlegget på fundamentaltråden:

(Nordic Nanovector - Småprat 2 (NANOV) - #7613 av Snoeffelen)

Tenker jeg tar utgangspunkt i denne 8 dager gamle posten fra Savepig når jeg skal gi mine 2 cents på caset Nordic Nanovector pt.

Jeg er helt enig med savepig når det gjelder det kliniske. Tror det er svært gode sjanser for at de kliniske dataene passerer, på både safety og effekt, og at Betalutin finner sin rettmessige plass i 3dje linje.

Derfor tror jeg den kliniske risikoen bør være veldig attraktiv for investorer.

Den andre risikoen i caset Nordic Nanovector, slik jeg ser det, er produksjonsrisikoen. Produksjon av biologiske legemidler er relativt krevende, og alle ledd i produksjonsprosessen skal inspiseres av FDA i en såkalt PAI (pre approval inspection) for en godkjennelse kan gis. Dukker det opp alvorlig saker her så kan det som Savepig er inne på ende med en CRL, og den det er som kjent CMC (Chemistry, Manufacturing and Control) som er den vanligste årsaken til en CRL.

fdanews.com

FDA Complete Response Letter Analysis: How 51 Companies Turned Failure to …

A complete response letter (CRL) from the FDA delays a product’s entry to the market by an average of 14 months. Companies that receive the letters take an average of seven months just to respond to them. Imagine how much you could save if you could…

“A complete response letter (CRL) from the FDA delays a product’s entry to the market by an average of 14 months. Companies that receive the letters take an average of seven months just to respond to them.”

" Researcher Theresa Allio, Ph.D., analyzed CRLs issued for 51 products approved by the FDA since 2009 and discovered striking underlying patterns:

  • Forty-seven percent of CRLs name deficiencies in CMC requirements .

Derfor er det viktig at alle NANOs CMO "står på eksamen.

CMOene til NANO er som følger:

7.%20BLA%20readiness%20-%20commercial%20manufacturing%20plans.pdf

Slide 4 av 13

Site: Diatec Monoclonals AS
Location: Forskningsparken, Oslo, Norway
GMP certified by NoMA
Class C clean rooms

Site: 3P Biopharmaceuticals, SL
Location: Noain, Pamplona, Spain
GMP certified by AEMPS and FDA

Site: Praxis Pharmaceuticals, SL
Location: Alava Technology Park, Minano Mayor, Spain
GMP certified by AEMPS

Site: Institutt for Energiteknikk (IFE)
Location: Kjeller, Norway
GMP certified by NOMA, EMA and FDA

Site: Isotop Technologies Garching (ITG)
Location: Garching, Germany
GMP certified by BfArM

Som man ser av listen har en god del av CMOene ikke hatt FDA på besøk før, så da er det viktig at disse tar nivået på første forsøk.

NoMA = The Norwegian Medicines Agency - Legemiddelverket
AEMPS = Agencia Española de Medicamentos y Productos Sanitarios
BfArM = Bundesinstitut für Arzneimittel und Medizinprodukte

I linken under kan man lese hva en PAI går ut på.

fda.gov

FDA%E2%80%99s-Pre-Approval-Inspection-(PAI)-Program-and-How-to-prepare-for-a-successful-outcome.pdf

Og legge merke til følgende:

Before approval, FDA evaluates the establishments by on-site
inspections and/or by establishment file review when the
firm is named in the Chemistry, Manufacturing, and Controls
(CMC) section of a New Drug Application (NDA), Abbreviated
New Drug Application (ANDA) or Biologic License Application
(BLA)

Once an application is submitted to the Center, the firm
and all facilities mentioned are considered by FDA to be
ready for inspection.

Følgende blir min personlig kvalifiserte synsing av risiko og kjøpsmuligheter.

Jeg tror det er meget sannsynlig at de kliniske dataene holder, effekt og safety, og at totalpakka sees som attraktiv både av FDA og kommersielle aktører.

Jeg tror at CMC-risikoen generelt for biologiske produkter ikke ansees som neglisjerbar av kommersielle aktører. Dvs jeg tror ikke det kommer en kommersiell aktør på banen for PAIen er på plass.

Skulle jeg kjøpt aksjer i NANO ville jeg tenkt at man deler kjøpet i 3, og kjøper på følgende nyheter (eller selvsagt rett før nyheten).

3-deler

  1. I disse dager, på billigst mulig kurs, siden siste kvartaler har vist at man kan være ganske trygg på at pasientene man trenger blir rekruttert. Helt uavhengig om siste pasient kommer inn i september 2021 eller mars 2022.
  2. Når selskapet melder at de har levert NDAen, for da mener de selv at de er klare.
    Det er en svært viktig trigger for min vurdering er at siden Lars Nieba ble ansatt så har de hatt stålfokus på CMC.
  3. Når Selskapet faktisk har fått tommel opp på alle PAIene som skal gjennomføres.
    Og selskapet er klart for å inngå kommersielle avtaler.

Fra Q1 rapporten 2020 (et års tid siden) så ble det meldt at CMC og kliniske aktiviteter skulle bli “aligned”, så det må bety at gangen i det hele bør være logisk; ting er ferdig når man trenger det. Slide 8 på Q1 2020 rapporten:

"Focus exclusively on PARADIGME
– Pause enrolment into Archer-1 & LYMRIT 37-05 following completion of current cohorts
– Pause all pre-clinical and research initiatives (Alpha37) after IND submission
• Formal meeting request filed with US FDA
– Seek expansion of inclusion criteria to increase the pool of eligible patients
• Improve execution of PARADIGME
Align CMC activities with clinical timelines
• Target top-line PARADIGME data in 2021
• Submit BLA in US based on results, if positive

IND – Investigational New Drug; FDA – Food and Drug Administration; BLA – Biologics License Application

Man kunne eventuelt satt opp trigger lista i 4-deler hvor et av punktene er ferdig rekruttert studie. Det er kanskje mest fordi man da får en god feel på om man faktisk trenger en runde til med finansiering eller ei.
Etter at de for et kvartal siden meldt om økt rekruttering, og fikk inn cash på kurs som er mye bedre enn man kunne frykte så ble mitt hovedscenario redusert fra 2 til 1 emisjon (som nå er unnagjort), før man “er i mål”, og det er det fortsatt. Men kommer siste pasient inn i april 2022, så blir det jo annerledes.

Det andre jeg tenker er at markedet kanskje ser på siste pasient inkludert som en større trigger enn innsendt NDA (eller kanskje ikke?).

Jeg mener at innsendt NDA er en større trigger for da mener selskapet selv at de er klare, og jeg tror at de da vil kan sette seg med ved forhandlingsbordet med kommersielle aktører med veldig gode kort på hånda, og kan få til gode avtaler, som igjen kan komme relativt fort etter en PAI tommel opp fra FDA (ikke utenkelig med dager/uker).

My 2 cents om the NANO-case pt.

35 Likes