Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV) 3

North tilbyr vel å kjøpe for NOK 3.

Carnegie anbefaler alle aksjonærer å akseptere, pussig nok.

Broberg og skullis mener det er value for shareholders (endelig)

Eller det er noe styret skjønner er problematisk i denne Carnegie-North konstellasjonen.

3 Likes

Blir litt for konspi for meg, den teorien der.

Jeg vurderer det likt.

Normalt ville man ventet til i alle fall en tilbakemelding fra FDA om veien videre for Betalutin var avklart. Pr dags dato vil en kjøper handle i «blinde» når det gjelder fremtidsmulighetene for Betalutin.

Det fremkommer nok sannsynlig for de fleste at Betalutin i kombo kan være bra, spesielt sammen med Rituximab, men en skulle tro at det var «påkrevd» med en avklaring på hva som skjedde med de siste 50 pasientene som ble innrullert i Paradigme og som reduserte tidligere observerte gode effekter.

Når først denne prosessen ruller i gang kan det kanskje være hensiktsmessig å se til analysen fra DNB?
De satte kursmål 1,6 basert på forventet cashbeholdning 31.12.2022.

Dersom de klarte å utlisensiere / selge et stk asset opererer de med kursmål 5,2 NOK.

Nå er det snakk om å selge alle assets, fem stk totalt, og det er dette som gjør det interessant med setningen fra styreleder:

we are now focused on achieving an outcome for the Company that creates maximum value for shareholders.

Å se denne uttalelsen opp mot analysen til DNB gitt salg av alle assets kan bety en heftig oppside fra dagens nivå når de først skal selge rubbel og bit. Med forbehold om at analyseteamet til DNB er på ballen. ABG opererer jo med verdier på 70 øre pr aksje for samme pipe…

Det er kun en måned siden de annonserte at selskapets nye strategi var å utvikle pipen med 4 assets. Nå er plutselig alt til salgs før FDA har uttalt seg. Man mener salgsprosesser i farma er avklart lenge før markedet får vite det. Er det tilfellet også denne gangen?

Spennende utvikling, helt klart.

1 Like

NORTH som en av de største eierene kan ha anbefalt styret å ta kontakt med Carnegie for å få vurdert alle muligheten som finnes. Det er en mer naturlig forklaring enn flere av de andre her inne. Videre så er det jo slik at ett styre ofte lytter til sine største eiere for å beholde sine posisjoner.

Flott at denne kom nå. Det betyr at vi får en avklaring i god tid før 31.12. Som igjen betyr at de som vil kan få tilbake sine 35% i løpet av neste år.

7 Likes

Selvsikre? Synes det utsagnet oser av svakhet.

Skjønner virkelig ikke hvorfor det skal være bull fordi North kommer inn. Et selskap som etter alt å dømme ikke er noen form for spesialister i biotek, de skal liksom bli en frelser for boet?

5 Likes

Lett å tenke at her er det naturens gang. Når du først har et kadaver, så kommer åtseleterene og tar seg av det groveste. Så vil vel etterhvert insekt, biller, mark, bakterier og sopp rense opp i siste rest.

4 Likes

Etter å ha vert investert og fulgt NORTH gjennom svært mange år så kan jeg vel si såpass at de har vert svært flinke og kreative når gjelder å restruktuere andre selskaper. Men de har også hatt kort bet/redningsoperasjoner dere de er raskt ute igjen. Hvilke planer de har denne gangen er ikke godt å si, men de har ett imponerende nettverk og har fått til mye bra tidligere.

Time will tell :slight_smile:

7 Likes

En kan vel undres over hvorfor et farmaselskap mener det er å maksimere verdiene å selge alt nå fremfor å sette i gang med Alpha37 og next gen Car-T med verdensledende partner på området? Begge er vel i seg selv gode valuetriggere?

Er ikke hele tanken og risk/ reward aspektet at ting tar tid, og at det er det som skal få investorer til å ønske å allokerer midler også mot biotek?

Her velger NANOV «enkleste» løsning og annonserer at sjappa er til salgs. Det er enten fordi det er akseptabel butikk og det er såpass hyggelig betalt at det faktisk er å maksimere verdiene, eller så er det med kniven på strupen og styreleder nok en gang misleder markedet?

Invivo leser max usikkerhet i dette, ikke makse verdier :sweat_smile:

1 Like

Er jo ikke sikkert det blir salg. Ledelsen ønsker selvsagt å fortsette for sin egen skyld og for alle ansattes skyld.

For alt vi vet kan deres max value for shareholders, være å lete etter en partner for å finansiere videre drift på en annen satsning. Med mulighet for shareholder value om 5 år.

Alle disse fagre ord diamant in the roc best ever, betalutin blir medisin . Et styre og en ledelse som har lurt oss, og nå sjappa på ryddesalg . Et stort nederlag for all kreft forskning som er utført her .

5 Likes

Da er det godt at eierne av selskapet med majoritet, er de som skal ta denne beslutningen om hva som er max value videre. Personlig tror jeg ikke tålmodigheten eller investeringsviljen er der for flere nye år i samme spor.

Kommer vell mange nye PCI aksjonæra inn i NANO når handelen starter då🤷‍♂️

Triste greier - Carnegie er leid inn for å taksere branntomta og finne kjøpere. Blir det garasjesalg eller loppemarked, tro?

Har selv lært mye av dette som jeg skal ta med meg videre. Kostbar lærdom, men biotek er nærmest digitalt. Det rare er at NANOV var lenge den aksjen i porteføljen jeg anså som sikrest. Det handlet liksom kun om hvor mange ti-ganger aksjen skulle multipliseres på vei opp når dette viste seg å være kreftbehandlingen sitt svar på HIMARS.

Slik gikk det altså ikke. Jeg er ikke helt sikker på hvorfor jeg ikke solgte meg ut da magefølelsen sa at det var noe som ikke stemte. Det er nok store deler FOMO, Sunken-cost fallacy og stolthet.

For pengene jeg har tapt skylder jeg kun på meg selv. For at potensialet til Betalutin ikke ble avdekket til glede for alvorlig syke mennesker peker jeg på styret og ledelsen i Nordic Nanovector.

12 Likes

ASP pleier vel å bruke enhver nyhet som fører til litt volum, på en pump/dump.

Opp 12 % her hos meg, vet ikke hvordan kursen er i ditt system?

2 Likes

Vel, jeg forsøker å se hele bilde. Og uavhengig av hva man måtte mene om fremgangsmåte, er det bullish i mine øyne.

5 Likes

Har i dag selv solgt meg ut av PCIB etter 5 år og tatt et bet i NANO. Har vært vektet ca 50/50 begge steder fra før.

3 Likes

Anbefaler ingen å bli nanov aksjonær! Ikke for pingler hvert fall. Trikset er å alltid spå det verste, da blir nedsiden ikke så brutal HVER gang🤣 galgenhumor-stadiet på meg nå etter å ha tapt noen bananer

1 Like

I bakvendtland der kan alt gå an…

Sørgelig affære. Vi vet nå at disse maksimerende aksjonærverdi-tiltakene har vært alt annet enn det, så langt. Om det skulle bli et salg av noe slag er det liten trøst for de fleste aksjonærer