Bare tull. Når de inngikk lånet så visste de jo alt som står i Q1 rapporten, så dette har de kontroll på nå på 12-måneders sikt. Kursen har bunna ut her. Fin kjøpsanledning, så gikk inn i aksjen i dag.
Ikke sikkert. Den kan nok gå ned mer.
Leser man kommentarene på Nordnet så synes det som at mange kjøpt aksjer i selskapet uten å satt seg inn noe i hverken teknologien i sig eller produktene eller hvordan kundsiden kan forventes oppføre seg.
Dette er vel en typisk “nice to have” teknologi der målet for kundene hovedsakelig er å diversifisere leverandørkjeden. Derfor avventer kundene når usikkerheten rundt makro øker.
Er vel heller ikke utenkelig at dette har flyttet NTI lengre ned på prioriteringslisten i det kortere bildet. Selv om det er umulig å vite for sikkert.
Har noen tilgang til opptak av live presentasjonen?
For øvrig synes jeg det er lite tillitsvekkende mtp på meldingen vi fikk i slutten av april, samt årsrapporten som fastholdte 150m USD målet selv ved null nye deler i produksjon i Q1.
En liten trøst i Boyd Adams med god erfaring skal føre spydspissen fremover når det kommer til nye markeder og salg
Appen Quartr er ypperlig for den slags.
Utfordringen med NTI er at det er en ørliten aktør som står med lua i hånden og venter på at giganten Airbus har tid og anledning til å rette fokuset mot wave 3. Virker som selskapet har fått en muntlig lovnad fra høyt oppe i systemet om at den vil være på plass innen utgangen av 2025, men planer er til for å forskyves. Som man har sett ved to tidligere anledninger. Skuffende hvor lettfeldig forhold selskapet har til å være presis ovenfor sine investorer. Positiviteter serveres på sølvfat, edruelighet er et ikke-ord. Realitetsorientering eksisterer knapt.
Et eller flere inside kjøp må nok til for at markedet skal ha noe som helst tillit til wave3 iløpet av 2h
Har tjent gode penger på NTI. Ingen ting som er forandret rent fundamentalt utover at TTT og da må man justere seg deretter. Ikke uten grunn at størstedelen ble lempet ut for noen uker siden. Så skal det sies at det ikke akkurat påvirker investeringslysten positivt på kortere sikt at selskapet er notorisk alt alt for positive i sine antagelser.
Du endrer mening raskt. Ikke det at jeg ikke kjenner meg igjen i det altså
Hadde man gått inn i dette når du drev og solgte det inn på det heftigste så hadde det ikke vært mye igjen nå.
???
Har ikke endret mening på noe som helst hva NTI angår. Alltid poengtert at det er et problem at selskapet aldri har truffer på en eneste guiding. Og da må man åpenbart ha følerene ute hva akkurat det elementet angår. Er ikke akkurat som om man kan investere i høyrisiko og forvente at absolutt alt vil utarte seg som forventet.
Har aldri solgt inn NTI som noe utopisk fantastisk blottet for risiko. Og nei, man har ikke tapt noe som helst pdd. Handler om tidsperspektiv. Enten agere der og da eller ha lang nok horisont i investeringen. Den virkelige utfordringen kommer først om de mislykkes med å lande wave 3 innen årets slutt slik at man snakker emisjoner og ditto utvanning.
PS; les disse (jmf å selge det inn på det heftigste)
Han var dønn ærlig på forumet når han solgte på forrige melding. Snur raskt?? Jesus, han tar avgjørelser for sin portefølje etter at meldinger sendes til markedet.
Er det ikke lov å forrandre mening eller korrigere sin beholdning etter at nyheter publiseres? Nå får du rulle inn Bingo
For hva enn det er verdt (betalt analyse)
Spinnvilt høyrisiko bet som kursen gjenspeiler
Eufori får enkelte til å tro at det nærmest er sikkert at det skal komme gigantiske bestillinger fra de største flyselskapene i verden. Når en aksje koster 1/50 del eller noe av det enkelte mener den skal bli verdt så er det bare å holde seg unna for sjansen for at det går til 0 er selvfølgelig mye større.
Jeg har conviction i caset, og økte betydelig i dag. Det er i “kriser” at disruptors får best gjennombrudd.
Dette er intellektuell forsøpling som tilfører nada. Alle selskaper har startet fra en plass. Også de virkelig store. Hvorfor være grunder, basert på din logikk, når 90% av alle grundere mislykkes? Er det det du mener @Bingo123, at alle bare bør slutte å skape og innovere?
Nei, men å satse gang etter gang på at start ups på børs fra Norge skal erobre verden viser seg å være sikker vei til å bli blakk
Man blir revet med, jeg vet hvordan det er
Du blir revet med. Og forventer at alle andre har tilsvarende grad av PTSD.
Jeg har sagt det før og sier det igjen, NTI hadde sammen med sine aksjonærer og aksjekursen likeså levd mye bedre med en 2026 guiding som hadde vært lavere.
Nå kan jo ikke NTI lastes for at Airbus bruker en god del lengre tid, de har nok hatt sine grunner for å tro at Wave 3 skulle komme tidligere
Det positive er at dersom Wave 3 kommer så er den etter kommunikasjonen å dømme større en tidligere antatt (i utganspunktet) slik sett kan man også forstå at det tar noe lengre tid.
Størrelsen på Wave 3 er vel eneste unnskyldningen NTI ledelsen har for å forsvare guidingen, men da bør den komme tidlig i H2.
I tillegg så unngår man emisjon inntil videre, de skal vel ha penger ut året, eller lengre med mulighet for to transjer i forbindelse med lånet.
Det negative er jo åpenbart at tiden såvidt strekker til og pengene likeså.
Det er vel ikke helt umulig at det kan komme noe nyheter fra andre kontrakter før en Wave 3 melding fra airbus, men kursmassakren idag er fortjent.
Trist for meg som tapte penger på elendig ledelse i Softox å ironisk nok se at Softox har steget nesten 900% iår, men av prinsipp valgte jeg å aldri røre det selskapet igjen.
Britene skal ha inngått en avtale om å kjøpe fly fra Boeing for 10 milliarder dollar.
Nå får NTI smi mens jernet er varmt, noe er virkelig galt om de ikke klarer å penetrere markedet det kommende året.