Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Er det virkelig noen som fortsatt tror på PW`s hinting om Vacc-resultater i 2022!?
Dette var nok bare èn av de mange uheldige uttalelsene hans opp gjennom årene!

2 Likes

In PW we trust😉

Tja, han har jo bekreftet på akkurat dette spørsmålet tre forskjellige ganger og nå er det skapt en forventning om snarlig avtale på VACC siden selskapet ikke har midler til å gjennomføre dette selv.

Om også dette blir noe som bare renner ut i sanden eller ikke gjenstår å se. En emisjon for selv finansiere et VACC løp vil jeg tro ikke blir så veldig godt mottatt i det korte bildet. Det vil bare være enda en bekreftelse på at det ikke er mulig hente inn kapital for teknologien sin fra interessenter og et signal om det ikke er snarlig partner på vei inn for CHEM.

Skal det komme resultater i 2022 på VACC, ja da må løpet starte temmelig kjapt som flere har påpekt.

Blir spennende å se hva dette blir til.

Ja det er det jeg mener.
Sannsynligheten for resultater fra FimaVacc i 2022 reduseres for hver dag, uke, og måned som går uten oppstart.

Hæ? 4 tegn

5 Likes

Nå er vi faktisk på laveste kurs på fem måneder. Tankene går tilbake til den magiske ørkenvandringsperioden høsten 2018 - høsten 2019 :camel: :cactus:

1 Like

Oppdatering fra eTheRNA (forskningssamarbeidspartner til PCIB)

https://mobile.twitter.com/eTheRNA_immuno


eTheRNA
@eTheRNA_immuno

·

13t

@eTheRNA_immuno

is proud to be working on mRNA vaccines. See what our VP of Discovery, Stefaan De Koker, has to say about the future of mRNA vaccine technology in

@destandaard

's article: https://standaard.be/cnt/dmf20210330_95225788… #mrna #cancer #infectiousdiseases #immunotherapy

Og oppdatert fra Immunicum ved dagens årsrapport

https://immunicum.se/wp-content/uploads/2021/04/Immunicum-ÅR-2020-ENG-v2.2.pdf


Preclinical undisclosed?

Og må si at den siste tids fall er på syltynt volum. Kan umulig være særlig retningsgivende ? Avklaringer på vacc og mulig Asia partner vil derimot kunne gi store utslag :bomb::pray:

9 Likes

Intervjuet med eTheRNA er interessant. Måtte registrere meg med belgisk adresse for å få tilgang, men verdt å lese.

mRNA er definitivt fremtiden innen medisin på mange områder og Covid har satt mRNA på kartet.
Både eTheRNA og Immunicum (DC Prime) og alle andre som holder på med mRNA vil komme med flere indikasjoner/studier.

Får meg litt til å tenke på BioNTech, de har over 20 mRNA indikasjoner i pipeline men her ble samarbeidet med PCIB avsluttet. Jeg hadde stor tro på BioNTech, nettopp fordi de har så stor pipeline og kanskje kommet lengst på mRNA og jeg tenkte at hvis levering virkelig var problemet og PCIB hadde løsningen så burde det være mulig få til noe her. Derfor var det stor skuffelse når det samarbeidet stoppet opp.

Vi får se om noen av de andre hestene kan resultere i noe. Det er positivt at ikke samarbeidet med eTheRNA også ble avlsuttet når PCIB ryddet i porteføljen sin, så noe holder de på med.

4 Likes

Det har jeg skjønt for lenge siden at du mener!

Det kan lett kontres med å si at ingen ville hverken tilføre midler eller tiltro til mRNA teknologi mor i tiår. PLUTSELIG skulle alle ha teknologien og denne novel teknologien ble verdsatt til billions usd.

Til info er PCI Biotech en novel teknologi plattform (som sikkert vites :wink:) som like gjerne KAN bli gigantisk innenfor et bredt spekter av formål og indikasjoner. Tilsvarende som novel mRNA i tiår før enormt gjennombrudd :partying_face:

Det å være bombastisk er oppskrift på suksess :rofl:. Akkurat som da Genmab brukte perioden ved IPO på 250kr i år 2000 til 26kr kurs i 2011 på results som grunnlag for 100 gangeren i kursutvikling fra 2011 til 2020! (Mye besservissere på kurs 26kr og negativitet og 100 gangeren ble fasit :joy:

McKinsey hadde vel presentasjon i Paris for sine store kunder og proklamerte at world wide web var blaff :joy:

At det ikke enda er kommersielle avtaler har aldri betydd at eks mRNA ikke plutselig skulle få gjennombrudd, feilslutning for et sted måtte også mRNA eller Genmab begynne med sin første kommersielle avtale etter tiår med FoU. De startet ikke med gjennombrudd, men tiår med forskning, stayer og resultater. Fokus og utlede gjennombrudd fra novel teknologi er lite bombastisk

Jeg konsentrerer meg om fokus på ballen og resultater i PCIB teknologien. Alt annet er støy :bomb:. Har aldri opplevet et case hvor bedre resultater eller løsninger enn standard teknologi i noe felt ikke har blitt suksess! TTT og mulig gjennombrudd helt plutselig. Slik er vel det virkelig liv. Og må de gode resultater oppnådd i PCIB teknologien fortsette :rocket::crossed_fingers:

@Snoeffelen og @FiloD har dere en gut feeling på hvor ståa er i PCIB nu? Setter stor pris på eminente biotekeres take on it!

Kuriositet ved lavt volum er også nu å se når ca 4000 aksjer omsettes for opptil 25,32 så skal der rett før slutt omsettes 150 aksjer på 25,1 :rofl:

6 Likes

Jeg tror kanskje alt over 25.- kan være en grei måte a avslutte marerittet på :grinning:

2 Likes

Her skrives det jevnlig negative innlegg (uten vurderinger av stats, resultater eller info) og likes av de samme likesinnede om og om igjen. Må vel være at disse innehar en fullastet portefølje av PCIB, hva skyldes den ære :joy: og interesse :rofl:

Og der kommer mr E også :joy:.

Dette blir en studie og paper i Journal of psychology :partying_face:. Menneskets beveggrunner for glede over andres forfall med kultur av jantelov. Sterkere enn kjønnsdriften er glede over andres… osv osv. Utrolig sympatiske trekk :sweat_smile::laughing:

Det beste er at norsk biotek er i ferd med å etablere ett av verdens beste Cluster for helse og biotek. Algeta, Vaccibody som kanskje de største profiler frem til nu. Og krysse fingrene for storeslem og internasjonal suksess og radforsk sine portefølje bedrifter. Til glede for pasienter og deretter andre stakeholders! Norges nye olje :crossed_fingers:? Norge og investorer tok stor risiko og ble rikelig belønnet ved oljeeventyret. Nu tas det stor også risiko fra investorer og miljøer innen sektoren biotek (la det samme skje som med oljeeventyret, next biotekeventyr :pray::norway:). Tro det eller ei, det er FAKTISK en stor glede ved å se andre lykkes :partying_face:. Imponert over norsk biotekmiljø og dersom de som har jobbet i tiår med forskning og investert enorme summer lykkes, all honnør. Dobbel bunnlinje i bioteknologi :star_struck:

5 Likes

Jubel
La oss nå se om PCIB kommer i mål.
Å hausse i tide og utide er en uting.

Først november 2020 fikk forskningssamarbeidspartner eTheRNA patent ved sin LIPID NANOPARTICLES teknologi.
Deretter intensiverte deres interesse for å gå i mulig klinisk samarbeid med andre biotekselskap nu da patent sikret?

https://patents.justia.com/search?q=eTheRNA+

Publication number: 20200345641

Abstract: The present invention relates to the field of lipid nanoparticles more specifically comprising an ionisable lipid, a phospholipid, a sterol, a PEG lipid and one or more nucleic acids. The LNP’s of the present invention are characterized in having a minimal average diameter of about 140 nm, thereby inducing a more potent immune response. The present invention provides use of the LNPs for immunogenic delivery of nucleic acid molecules, specifically mRNA; thereby making them highly suitable for use in vaccines, such as for the treatment of cancer or infectious diseases. Finally, methods are provided for preparing such LNP’s.

Type: Application

Filed: January 18, 2019

Publication date: November 5, 2020

Applicant: ETHERNA IMMUNOTHERAPIES NV

Inventors: Stefaan DE KOKER, Sanne BEVERS, Peter TOMME

Fimabacc

Melanoma og strategi

Fimavacc og sjekkpunkthemmere

Det som overrasker, er at PW sier nesten sint at vaar leveringsteknologi virker, og det mye bedre enn hva konkurerende lveringsteknologier gjoer, og viser til reelle forskningsdata som beviser dette, samtidig som de fremste i bransjen (Biontech og AZ). sier nei takk.

Alt dreier seg om penger, og man skulle tro at disse selskapene ville ment at de ville blir mer konkuransedyktige og tjene mer penger ved og satste paa den beste leveringsteknologien (paa de omraadene vi vet vaar virker).?? Men nei.

Hadde PW sagt at de sa nei fordi de benytter noe som er saa og si like bra, eller som har andre fordeler vaar leveringsteknologi ikke har, ville saken stillt seg annerledes. Men isteden blir det presentert ett mange ganger bedre resultat. Men svaret er likevel nei. Det er nesten saa man slutter og tro paa hva som blir presentert. For haadde det vaert riktig, ville de sagt Ja. Ikke missforstaa, jeg kaller ikke PW loegner, men det maa vaere noe som skurrer ett eller annet sted vi ikke vet noe om. Kan ikke forstaa noe annet. For dette er uforstaaelig. Rett og slett ett mysterium.

Og naa sitter vi her og haaper paa at andre skal se lyset Biontech og AZ ikke saa, hvor veien frem for Vacc og Nac synes meget lang.;-(( Men vi har andre partnere som forsker med Nac og Vacc, og kanskje de finner dette lyset. Man kan ikke gjoere annet enn og haape.

2 Likes

Jeg har været med siden oktober, og føler at jeg er blevet præsenteret for de samme data og præsentationer gennem et halvt år nu. Så har de lavet lidt pressemeddelelser op til konferencer, men intet nyt i dem. Virker mest til at de melder noget for at vise lidt aktivitet (som så ikke rigtig er udviklende aktivitet, desværre). Jeg er ikke imponeret over deres kommunikationsstrategi.

3 Likes

Ja tenke seg til at det ikke var noen som ville investere i selveste mRNA teknologi (DN artikkel) solo og PLUTSELIG billions usd og «alle» ville benytte teknologien. Intet nytt dette ved novel teknologi Solo. You name it, Genmab osv osv

Da har du misforstått solo. Jeg kan umulig si at det SKAL skje. Det jeg KAN si er at dette er helt typisk for novel teknologi også i biotek. Og at resultater som er bedre enn standard of care har en tendens til å få tilgang på et marked. Og at det for ørtende gang er helt typisk at det er risiko i et marked og i biotek spesielt. Noe annet ville ha vært rart med i en sektor hvor suksess har tatt 100 gangeren!

Og en siste ting. Det er garantert svært få av de negative som er aksjonærer (mulig har en ørliten lyttepost🤣). Noe annet ville ha vært galskap. En må jo lytte til egne vurderinger og magefølelse.

Stav. Helt klart bedre å kjøpe på 30kr enn 70kr det er mitt svar. Og hvem vet om dette er et godt eller dårlig kjøp. 70kr kan jo være genialt. Det foreligger tre ulike analyser og kursmål siste1-2 år fra tre meglerhus. Genmab var nede for telling og negativitet herjet i 2011 på 26kr. Den tok 100 gangeren. Det er lov å være ydmyk!

3 Likes

Jubel, Vi er fortsatt aksjonaerer, fordi vi haaper at hva du skriver en eller annen gang vil aapenbare seg.;-))) Men funderinger paa godt og vondt underveis, er helt ok.

Du bidrager hverken med noget positivt eller konstruktivt, når man ser dine seneste mange svar. Det er håbløst, at du gider bruge din egen tid på det :joy:

5 Likes