Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 3

Jeg klarer ikke å se at dette er diskusjoner/samtaler/krangler; kall det hva du vil, noe man kan prøve å ignorerer eller prøve å tie i hjel på et økonomisk forum.

Det er tidsaktuell politikk og tidsaktuelle hendelser, som på alle måter har økonomiske innvirkninger, ikke bare lokalt, men også globalt. Ja, det er beskyldninger om skyld og uskyld fra alle kanter i tråden, men det er ikke noe man kan velge å se bort fra ved å stenge tråden, og si at neste tråde det dukker opp i skal også stenges. Just my 50 cent.

Vi har prøvd 2 ganger å ha diskusjon rundt midtøsten i egen tråd. Begge gangene har det krevd massiv moderator innsats og begge gangene har pdx satt foten ned.

Personlig skulle jeg ønske at vi kunne diskutere midtøsten, men når folk ikke klarer å holde seg på matta så får de heller finne en annen plass.

Nja, hadde folk klart å holde en sivilsiert tone så hadde ikke midtøsten trådene blitt lukket. Ikke få poltikk tråden lukket også.

1 Like

Hvorfor fjernes de innleggene som du har modererer helt? Hva konkret var problematisk med disse?

Hvis du kanskje visse til hva som er så problematisk, kanskje folk lærer og slik unngår det neste gang. Slikt sett vil det bli mindre behov for moderering.

Slik det fremkommer nå virker modereringen totalt random

4 Likes

Er ikke så mye verre enn det. Har du problemer med å forstå det, send gjerne en Pm så kan vi forklare det stegvis. Hadde jeg hatt tid skulle jeg heller fjernet de 100+ innlegget det gjalt, men orker ikke. så det ble kun de siste.

Jeg har også store problemer med å se det så gjerne ta det her så alle det gjelder kan forstå.

3 Likes

For de som lurer på hvorfor midtøsten trådene ble stengt.

Jeg er moderator på et annet forum, og skjønner veldig godt hva det går i, og misunner dere ikke jobben.

Mitt ankepunkt er at alle som skriver innlegg må forventes å modereres etter forumets regler. De som ikke respekterer det må pauses, utestenges for en periode, eller kastes ut ved gjentatte grove overtredelser.

At noen få som ikke respekterer reglene skal få lov til å drepe diskusjonen synes jeg er problematisk.

6 Likes

@Savepig har vært med i diskusjonen og folk har ikke brutt noen forumsregler. Hva er regler godt for hvis de ikke gjelder.

3 Likes

Problemet er at de som sørget for at begge de to midtøsten trådene ble stengt er aktive på tråden her, og tråden er i ferd med å utvikle seg samme vei.

Forumet er et økonomi forum, og man ønsker helst å ha så mye takhøyde som mulig og helst åpning for å kunne diskutere mest mulig temaer. Men noen temaer funker ikke. Israel-Palestina er et av dem. Som pdx sa, en tråd skapte mer moderatorarbeid enn resten av forumet tilsammen.

3 Likes

Jeg har også vært med i masse midtøsten diskusjoner, Så jeg sliter egentlig med å skjønne poenget ditt. Ingen har heller fått utdelt noen straffer.

Det minnes bare nå på igjen at israel - palestina diskusjon kan tas på pm eller en annen plass. Og de som har et problem med det får sende pm til pdx og klage. Evt får man ta diskusjonen om det i korrekt tråd.

1 Like

De som ønsker å prate om midtøsten får ta det på privat melding. Hvis ikke blir vi nødt til å lukke politikktråden for godt. Jeg setter pris på alle som skriver bra innlegg, og det hadde vært flott å kunne ha en åpen og sunn debatt, men rundt dette temaet har det vist seg flere ganger å være helt umulig å få til. Det hjelper ikke at 90% oppfører seg hvis 10% klikker på hverandre kontinuerlig.

4 Likes

Hvordan kan det ha seg at øvrige moderatorer fint greier å fjerne, angivelig 10 %, innlegg hvor folk “klikker på hverandre”?

Blir for øvrig interessant å følge denne tråden videre når kriteriet for å få akseptert innlegg skal være at de har et økonomisk aspekt.

1 Like

Tror du må lese det som er skrevet igjen. Takhøyden er stor, men Israel-Palestina debatten er det ikke plass til her. Ref de 3 postene PDX har om det.

Litt som i Palestina da? Aner ikke hva pun betyr, men er sikker på at det ikke er noe jeg mente.

2 Likes

Vi får gå tilbake til å diskutere tyveri av ost da :cheese:

4 Likes

Var det flere som så Kjerkol på Nytt på Nytt? Det tror jeg er første gang hun har fremstått som sympatisk. Bra med selvironi og klarte å spøke om helseplattformen og fallende meningsmålinger. Hun var kanskje den siste statsråden jeg hadde trodd kunne takle Nytt på Nytt på en god måte, men der tok jeg feil.

1 Like

Så den i reprise i kveld. Hun gjorde seg slett ikke bort.

1 Like

Jeg ser til stadighet flere og flere som aktivt engasjerer seg i å omtale oss selv som verstingene i nord på klima, og at vi til enhver tid burde skamme oss så lenge vi borer og henter ut olje… som også er de som er mest høylytte for å øke de sosiale godene, hjelpe de fattige i samfunnet og generelt bygge ned privat næringsliv.

Nå som kronen i tillegg er blitt rasert, faller nok en gang størsteparten av regningen for det store statlige gildet på det sorte gullet. Hva gjør vi som nasjon for å faktisk promotere, hjelpe og etablere nye industrier som er klimanøytrale/vennlige? Vi har altfor stor hast i å sage av grenen vi sitter på, istedenfor å fokusere på hvordan vi kan finne en ny og bedre gren å klatre til.

Jeg har ingenting i mot at vi som nasjon ser hvordan vi kan bedre kutte utslippene våre, men du får aldri overbevist meg om at vi burde kutte tvert med vår oljeindustri så lenge verstingene i Opec og Amerika opererer og produserer som aldri før. De ville sett på vår exit som tidenes gavepakke og tatt større del av kaken, mens vi sitter med en kredittkort regning som vi ikke lenger har dekning for. Jeg ser meg ekstremt lei på en venstreside som ikke evner å se elefantene i rommet når de snakker om kampen mot oljen i Norge, kampen mot det private næringsliv og forskjellene, uten et eneste svar i hånd for å håndtere kostnadene, foruten å øke skattene, spesielt for de rikeste.

12 Likes

Det verste er at Norge er en av de beste på tross av at vi har olje. Man har valgt å ikke ta med co2 opptak av skog i Norge. Men Eu gjør dette med europeisk skog. Vi har også valgt å ikke ta med co2 kuttene Norsk gass gir eu va brunkull som er alternativet.

Utfordringen for politikerene er at vi allere er blant de beste pga den grønne vannkraften vår. Men det klinger dårlig i narrativet.

7 Likes

Hun var helt klart på høyden, men jeg synes også det virket som at hun lente seg fullstendig på manusskkriverne.

3 Likes