Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Presidentvalget USA 2024

Biden kaller nå Barrack Obama for “puppet master”.

4 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

4 Likes

Så holder vi tråden til presidentvalget, så får de som ønsker å klage på at tråden finnes ta dette med @pdx å klage på at tråden finnes i denne tråden har null effekt og forsøpler kun tråden.

Det er mulig å mute tråder, eller ikke delta i dem dersom man ikke liker tråden. Man må ikke drive å klage og forsøple den.

4 Likes

Boris har vært svært pro ukraina, nå har han også møtt Trump og virker positiv.

image

4 Likes

1 Like
6 Likes

Da sier jeg takk for meg mens det fortsatt er mulig. :pray: Jeg har full forståelse for begrunnelsen, men kommer dessverre ikke til å bli insider. Det som fikk meg til å fortsette som bruker her på TI var egentlig Ukraina-tråden, som er en av de beste som finnes der ute, med mye kunnskap å ta av. Denne USA-tråden blir kaaanskje bedre av å bli en insidertråd, med folk fra begge leir representert. Eller så blir den akkurat like betent, bare med færre involverte. :slight_smile:

9 Likes

Ja, men generelt på hele forumet, selv om det er mye krøll og ball, spesielt med meg (beklager det), så kommer det frem informasjon her på forumet som det tar flere måneder før “vanlige” folk får høre om eller i det hele tatt klarer å synse. Tekinvestor er så way ahead i alle saker, på grunn av eminente deltagere på begge sider av alle saker.

Dog :dog2:

Bare helt naturlig å måtte ta litt betalt for å lese alle rapportene som blir slengt avgårde. En liten slant til Norges beste forum er ikkje den dårligste investeringen du har gjort… garantert… men om ikkje, vil eg bare nytte sjansen til å si Abrakadabra Hadebra 🧙‍♂️✨️🪄

3 Likes

Hyller forsøket, for noe måtte gjøres, men det må også en kursendring til for å få varige forandringer. Ta denne

hvor det som må forstås er at noen temaer er så betente at det ikke bare er å mute tråden eller la være å delta. Det blir mer et spørsmål om man kan stå inne for det som tråden representerer. Dersom det ikke opprettholdes en viss balanse til tross for de uunngåelige uenighetene meningsmotstandere i mellom. Ingen enkel øvelse i praksis, skal sies.

2 Likes

Du vil få det som du vil:

I løpet av kommende uke vil jeg be moderator permanent slette min brukerkonto, i tillegg til samtlige av mine innlegg med unntak av akkurat dette.

Etter attentatforsøket på Trump har det vært et ekstremt sterkt press her inne for å få denne tråden stengt. Det har gått fra flamebaiting, brigadering til regelrett jevnlig pinging av moderator.

Geopolitikk, å forstå hvordan man best kan posisjonere seg spesielt i ly av det kommende valget i USA, er ekstremt viktig for investorer, og følgelig valg av aksjer. Å påstå at dette er et “ikke aksje-relatert tema” er regelrett feil.

Jeg har vært aktiv her siden siden jeg opprettet kontoen 3. nov. 2017.

Jeg fortalte nylig en annen bruker via PM at jeg vurderte å kjøpe innsider-medlemskap, men ombestemte meg når @pdx valgte å gjøre “Politikk”-tråden til “innsider-eksklusiv”, slik som han nå gjør med denne tråden. Jeg kan dessverre ikke premiere avgjørelser der ett av målene er å begrense diskusjon. Derfor avsto jeg fra å kjøpe medlemskap. Nå som denne avgjørelsen er tatt kommer jeg definitivt ikke til å kjøpe innsider-medlemskap.

Selv om jeg ikke har bidratt til forumet i kroner og øre, så føler jeg at noen av mine innlegg likevel har hatt en verdi for forumet og den frie diskusjonen. Mulig jeg tar feil, men jeg har inntrykket av at det finnes en del brukere her inne som setter pris på mine innlegg.

Noen andre brukere her inne har skreket etter moderator og sagt mer eller mindre at “Dersom du ikke stenger denne tråden vil jeg si opp mitt innsider-abonnement!”

Jeg har intet innsider-abonnement å si opp. Mine innlegg har ikke kostet noen noe som helst, annet enn av min egen fritid. Men jeg forstår ut i fra moderators avgjørelse at min stemme ikke har en særlig høy verdi. Jeg ønsker derfor å “stemme med lommeboka”, ved at min stemme forsvinner permanent fra dette forum.

Dette er et finansforum. Ingenting er viktigere enn å prøve å forstå geopolitikk og makroøkonomi. Disse to går hånd-i-hånd. Dette derimot er flott, men ikke så viktig om man ønsker å tjene penger:

Ønsker alle virkelig lykke til videre! Takk for 6 fine år!

10 Likes

Støtter at en endring måtte til, men å sette den bak insider er ikke nok. Det florerer med koko høyre konspiratorisk tankesett, helt blind for balansert resonnement. Fakta vris og vendes, evt utelukkes, til å kunne støtte opp under egne ideologiske synspunkter.

Og det er sjikane, latterliggjøring og hersketeknikker over en lav sko, noe som er gift for en god diskusjon.

  1. Jeg ser ikke poenget at diskusjonen får leve videre, om ikke tekinvestor har tatt mål av seg til å bli Norges svar på Breitbart.

  2. Det er uforståelig at opptil mange på tråden ikke minst har fått pause fra forumet. Noen av de har lagt inn sterke søknader over lang tid til permanent ferie.

Hvis 1 er målet, og koko høyre/konspiratorisk tankesett/ideologi får fortsette, så kommer jeg til å trekke meg helt ut av tekinvestor.

5 Likes

Det er en knapp den anonymiserer alt. Går ikke ann å velge noe. du sender @pdx en melding så fikser han.

Og med en sånn kommentar, har du @Evilfreud egentlig flagget veldig godt at du iallfall minst sympatiserer med koko-gruppen på denne tråden.
Det kan forklare hvorfor du ikke slår hardere ned på alt det ekstreme de lirer av seg. Jeg mener du er diskvalifisert fra å være moderator for denne tråden.

Tenker du @pdx må ta en runde på hva tekinvestor faktisk skal være, før du mister kontrollen.

5 Likes

@pdx eg vil gjerne oppgradere abonnementet mitt til + om eg ikkje blir eliminert… bare så det er sagt, siden du er her med oss nå, og tråden allerede er whatever :sweat_smile:

1 Like

Attentatforsøket har fungert som bensin på bålet i form av å forsterke skansene. Og tråden har ikke bestått syretesten. Alt for mange som befinner seg på vidt forskjellige planeter.

Nei, der tar du feil. Og du skjønner ikke hvordan forumet fungerer.

Forumet er selvmodererende. Moderatorene driver ikke å sletter poster og tråder etter eget humør og vilje. Moderatorerne reagerer på rapporteringer.

Men tråden handler om presidentvalget, så snart ryddes støy bort og diskusjonen fortsetter.

rettelse : vi stenger tråden og lager en ny på innsider delen av forumet.

1 Like

Så sjikane, hersketeknikker, latterliggjøring og åpenbart konspiratorisk tankesett er greit? Er det der tekinvestor er?

Isåfall er min tid her over.
Jeg har vært stor fan av forumet lenge, spesielt fordi det har vært moderatorer som tar tak i ting. Savepig har utmerket seg positivt i så måte.
Det har også vært mange kunnskapsrike som har bidratt solid. Får tull, fjas, trolling og høyreekstreme ta over, så dør forumet. Det er jeg 100 % sikker på. Jeg har vært 30+ år på børs og sett den filmen utfolde seg før.

10 Likes

da er det verdt å påpeke at

er et resultat av et dysfunksjonibelt debatteringsklima med tildels ekstreme meningsforskjeller.

4 Likes

Forumet har regler, men det sitter ingen moderatorer og leser ALLE tråder, ALLE poster og sletter ting de ikek liker. Det er heller ikke slik forumet skal fungere.

Brukerene på forumet er flinke til å rapportere ting som bryter med reglene og da reagerer man, det er slik flertallet ønsker forumet skal fungere.

1 Like

Korrekt, brukere som missbruker rapporteringsfunksjonen kan også bli straffet. Forumet har også endel automatiske funksjoner som gjør at poster kan auto skjules hvis brukere med høy trust level rapporterer.

2 Likes