En nazist som tar minimum 20% av kapitalen din årlig!
Jeg regner med det er meg du henviser til der.
Når RUS kjører bombardering av sivile områder i Kharkov ser jeg ingen problemer med å bruke våpen RUS har tatt med seg for å bruke det mot RUS stridende.
Jeg uttalte meg egentlig generelt rundt disse tweetsene av lav verdi. Og så spisset jeg det litt rundt den siste. Vi er i en så tett informasjonståke at vi er på tynn is i det øyeblikket vi mener noe som helst om anvendte våpen, tapstall, taktikk og så videre.
FIXED IT FOR h3nk1
Fantastisk, stå på.
Russiske soldater som hva, kanskje ikkje vet at di er i en krig engang… Vi må åpenbart ha mer fakta, være kritiske til informasjon og ikkje minst holde hodet kaldt,.
Mot alle andre er det jo tydeligvis helt greit, så lenge det er en russer som trykker på knappen…
Jeg får kontre med en “bra” kilde til hva som skjer, både før og etter.
https://twitter.com/nolanwpeterson
Og dere er veldig opptatt av å følge med i sosiale media, så se i det minste etter de som taler med pondus, altså en lang historikk, som følger mange og har mange følgere selv. Og helst uten for mye “live action” og propagandavinkling type fult av adjektiv om helter og fiender.
Her er vurderingene til USA sin ambassadør til Moskva i 2008, tidligere viseutenriksminister/fungerende utenriksminister og nåværende CIA-direktør.
Hva skjedde med denne omforente forståelsen? Hvor skar det seg i de diplomatiske kanalene? Hvorfor vant kreftene som bevisst avviste kompromisser frem?
Dette er viktige og ubehagelig spørsmål som må besvares når historiebøkene skal skrives.
Se der, vil nok komme mer av det slaget der om hvor uskyldig vesten er i saken frem i tid. Sagt det hele tiden, to sider av en sak og man pusher ikke den ene for langt.
Hører politiet i Norge sender ut sms til russere med oppfording til å anmelde hets.
Er vist en del som opplever hets på sosiale medier.
Burde ikke være tema å ta råderetten over sikkerhet fra et demokratisk Europeisk land som frykter Putin med god grunn.
Det vi derimot kan angre på er at vi har behandlet Russland med silkehansker etter Krim og krigen i øst.
Her er fasiten.
Putin har holdt oss for narr.
Det er umulig å spå hva som hadde skjedd hvis ting ble gjort annerledes i 2008, men også 10 år før det igjen. Jeg lener egentlig mot at dagens situasjon var uunngåelig. Etter at Putin ble statsminister i 1999 gikk det ikke mange månedene før Russland var i krig i Tsjetsjenia og siden har han startet nye kriger jevnt og trutt. Det er også enkelte ting som indikerer at Putin selv sprengte boligblokker som påskudd for krigen i Tsjetsjenia, men det er nok umulig å vite om det faktisk er sant eller ikke. Utover imaget Putin bygger med vilje fremstår det fortsatt som om det er en psykopat i bunnen. Han har aldri forlatt arbeidsmåten til KGB og han har samarbeidet tett med den russiske mafiaen der de har vært en uoffisiell knyttneve for Putin.
Når Putin er den absolutte ubestridte herskeren av Russland og man ender opp i en situasjon der han bare omringes av ja-mennesker som ikke våger å si han i mot så er det en oppskrift på en katastrofe. Etter over 20 år med denne dysfunksjonelle situasjonen er Putin nå 69 år og da har han allerede hatt minst 9 år med kognitiv nedgang og han har gått å dyrket ideer om et nytt gjenforent og storslagent Russland. Uavhengig av NATO hadde nok Putin sett mot Ukraina som noe som burde vært en del av Russland og handlet deretter. Et demokratisk Ukraina hadde fort sett mot EU uavhengig av NATO situasjonen i Europa og da hadde det smelt fordi da ville ikke Ukraina vært en vasallstat av Russland lengre.
Det er umulig å si hva som egentlig hadde skjedd om historien hadde sett annerledes ut, men jeg tror Putin ville vær den samme personen uansett og Russland ville vært det samme landet. Hvis man hadde gått så langt tilbake i tid og utfallet ble endret slik at Putin aldri ble president så hadde ting kanskje sett annerledes ut.
Case closed! Noen må gi den mannen en Oscar for beste geopolitiske skuespill de siste 20 årene.
Edit:
Takk for gode betraktninger @Dormancy, det er absolutt en sentral del av bildet. Samtidig mente våre egne «eksperter» på den tiden av det var mulig å unngå krig i regionen.
Det er bare det at de som fulgte etter gjorde forsvinnende få, hvis noen, av grepene nødvendig for å forhindre denne (fra sin side).
Verdt og lese.
Tvert i mot. Jeg argumentere her for en måned siden at dette var motivasjonen ut fra utallige sitarter av han som er helt i tråd med dette.
Med 90 stemmer synes 63% av Tek at det er riktig å sende våpen til Ukraina.