Putin skal altså ha blitt fortalt av Gerasimov & Co at Russland ila noen måneder kan erobre de delene av Donbass som Ukraina fortsatt holder.
Deretter planlegger Putin å skjerpe kravene for å være villig til å inngå avtale om våpenhvile/fred. Skjerpe med hva? Krav om at Ukraina må gi opp Kherson og Zaphorizhzhia oblaster også?
Gerasimov & Co forteller det Putin ønsker å høre. Ikke hva som er realistisk.
Jeg forbereder meg på fortsatt krig i Ukraina enda 1-2 år.
Ila 2 år er det sannsynlig at økonomien er såpass forverret, at muligheten/risikoen for at «noen» internt i Russland har likvidert Putin og/eller at den Russiske republikk har gått i oppløsning.




