Dette er en interessant observasjon. The Russian Dude har laget en video som går på noe av det samme. Han sier at diktaturer holdes oppe av frykt, men at frykt utmattes over tid. Når folk begynner å le av maktapparatet, begynner frykten å slippe taket.
Det er på tide at Ukraina tar og bomber putins stolthet sønder og sammen for og gi et svar til trump og putin over fredsforslaget tegnet av putin. Dette burde være mulig med flamingo missilene .Det må de forstå at faller Kertsjbroen vil det gi en domino effekt som kan ende med at putin blir styrtet .Det er nå eller aldri .
Det er ikke utenrikspolitikken Trump får svi for av velgerne. Det er perifert.
Problemet er inflasjon og økonomi
Kan se ut til at det var Sea Baby droner som ble brukt mot de to tankskipene
https://x.com/NOELreports/status/1994728281896046841?s=20
Wicker er formann i en relevant komité i Senatet. Republikaner.
Han er prisverdig klar i sin kritikk av det berømte 28 pkts «fredsforslaget» fra Putin & Witkoff
Merket ikke mye “outrage” når Norge fikk besøk av et amerikansk hangarskip.
Svar på at Russland angrep skipet med gass for noen uker siden? 
Mulig - ev at vi ser noe nytt - at Ukraina prøver å strupe oljeinntektene på ennå flere måter ved å gå etter tomme tankere fra den sanksjonerte flåten på vei inn til terminalene.
Mer offisielt enn dette får man det ikke.
Ukraina går i hvert fall ikke etter fullastede skip. Jeg lurer på hvordan dette slår ut når det kommer til skipstrafikk til Ukraina.
Samt oljepris og tankrater…
Men USA gar rett å bestemme hva som er internationell rett og ikke?
Rubio fremstår som alt mer merkelig.
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1994744887930208626?s=20
Ukrainsk sivilt transportfly henter militær last i Israel. Kan være patriot deler kan være til noen andre.
;D
Oljerørledningen tilhører som står i Hegnar-artikkelen av «Caspaian Pipeline Consortium» (CPC).
CPCs oljerørledning på kartet her (trykk på spm tegnet):
Som fremgår ender denne oljerørledningen i Novorossiysk. Det innebærer at det var det ukrainske angrepet siste natt som er årsaken til at CPCs oljerørledningen pt er ute av drift.
Hegnar skriver at CPCs eiere er de US oljeselskapene Chevron og ExxonMobil. De skriver videre at CPC har beskrevet angrepet som «terror». Ser dessverre en risiko for at US-interesser vil rette skytset mot Ukraina her. Med risiko for at Donald vil bruke dette mot Ukraina.
**
Ser for meg ut som det bildet Hegnar tegner av eiersitsen til CBC er noe misvisende.
Wiki artikkelen (ENG) om CBC går gjennom viktige endringer i eiersitsen, siden den opprinnelige.
Iflg Wiki er eiersitsen slik:
** Transneft - 24 % (statlig eid/kontrollert foretak i Russland)
** KazMunaiGaz - 17 %
** Chevron - 15 %
** LukArco BV - 12,5 %
** Mobil - 7 %
** BG Overseas Holdings Ltd - 2 %
** Eni International - 2 %
** Kazakhstan Ventures LLC - 1,75 %
** Oryx Caspian LLC - 1,75 %.
Polen har forstått oppdraget til NATO 
Får håpe ikke trump saboterer dette ,for jeg har ingen tro på at det blir fred med forhandlinger.
" CPS-rørledningen er stanset for drift etter ukrainsk droneangrep."
Interessant grep, og setter søkelyset på hvordan olje fraktes, og hvem som tjener på det, og hvem som taper på det.
CPS frakter 80%, av olje fra Kazakstan, så Kazakstan taper opplagt på det.
Russland taper opplagt på det , for deler av CPS-rørledningen frakter også russisk olje.
Basically taper Russland og Kazakstan noe under 1 million fat per dag i oljeeksport.
Hvordan det muligens påvirker Tyskland, og også kanskje Ungarn og Slovakia lurer jeg litt på, for Tyskland signerte forrige måned en avtale om import av olje fra Kazakstan:
Det er bra for Norge og USA tenker jeg, og for Ukraina selvsagt.

For øvrig var Italia i 2024 største kjøper av olje fra Kazakhstan.
Veldig interessant grep, for dette rører skikkelig i gryta til alle som stilletiende har forskjellige interesser.
Hvis dette er sant er jo forestillingen med at tapene i krigen nå er 1 : 1 i krigen ganske usannsynlig