Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Forventer at de vet det simpleste om dette: at jo lenger tid det går jo bedre. På meg virka det som de var glad deg ikke “sprakk” på guidingen om h1. De som leser DnB biotech analyser som ikke kjenner rasjonal bør vel få vite dette? Reint fram merkelig at det ikke er en del av analysen og samtalen i programmet. Om det ikke tar hensyn til anonyme utregninger her, så jobber de i DnB. De bør jo være kapable til å regne litt ut der.

Når nedladner tydeligvis hadde regna på det så regner jeg med at Carlos og co også har en rimelig klar ide om tidsaspektet selv om de ikke går ut med det i den grad. Dette burde DnB vite om.

4 Likes

Hvor mange selskaper har analytikeren dekning på?

Det kan godt hende at vedkommende ikke har tid til å virkelig gå i dybden på selskapene hen dekker?

Analyser er jo uansett generelt mer markedsføring enn noe annet og jeg skjønner ikke at folk gidder å bry seg om de, eller “krangle” på om analysen er “korrekt” eller ei, men meg om det :slight_smile:

1 Like

Det er ikke så lenge siden Hodor sin kollega Patrck Ling trodde at mPFS var relevant og 77 eventer var det man ventet på i INITIUM. Du forventer deg for mye av dem.

7 Likes

Hei, ny i Ultimovacs, og ny i pharma, eller jeg hadde vel en post i ett dansk selskap på oslo børs for endel pr siden, husker jammen ikke hva det het lenger engang.
Håper noen kan tenke seg å svare, det skrives om 70 events, hva menes med denne mål-oppnåelsen?

2 Likes

Bare pass på aksjene dine i U. Og ikke bruk penger på andre - kanskje litt smågodt i T - før du har jobbet noen mnd med å få følelsen med biotek bransjen. Deilig risk😊

1 Like

For å svare deg litt mer serriøst enn ett bias svar utifra hva man eier. Så ligger det veldig mange gode innlegg i Fundemental tråden som er verdt å lese. Spesielt fra Fornybar, Polygon, Bobblegutten.

Står litt beskrevet om det her i dette innlegget f.eks:

2 Likes

Jonas Einarsson i Radium 187, 25 august 2021: “We cannot say actually when the readout comes in the INITIUM trial. People are used to the other kind of trial when you know that at one point the last patient is included and you know that it is X months before you get the data. But here, as far as I understand the better we do in the intervention arm, the longer it can take before you have these 70 events. [CMO Jens Bjørnheim]: Yes that is correct”

Jonas Einarsson i Radium 259, 17. februar 2023: “Om det er bedre eller ikke bedre om det tar lengre tid, det er samme forklaringen som selskapet har gitt hele tiden: Det kan vi bare ikke si noe om, fordi det er delta mellom de to armene som til slutt avgjør”

image

9 Likes

Kanskje enda mer fra grunnen av;

Med “event” forstås at en pasient - ved definert antall events - enten er død eller er fastslått å ha hatt progresjon (forverring) av sykdommen

Ultimovacs har to fase 2-studier hvor man venter å kunne melde kliniske resultater i løpet av inneværende halvår. Dette gjelder NIPU og INITIUM. Se siste kvartalsrapport.

Begge disse studiene er såkalt eventdrevne, dvs. at det i studieoppsettet er definert at det ved et bestemt antall oppnådde events gjøres en avlesning.

Resultatene fra disse studiene, i særdeleshet fra INITIUM, vil i høy grad være avgjørende for hvorvidt selskapets legemiddelkandidat UV1, vil nå markedet med potensiell megasuksess.

.

2 Likes

Polygon. Ok

Satt akkurat å hørte det samme: Elisabeth: det store spørsmålet er om det er en fordel om data kommer tidlig eller sent" herre jemini. Av og til lurer jeg på om de ikke hører sine egne podcaster. Åssen er det mulig å drive en radforsk podcast og sitte med store investerte beløp og være så i tåka.

Jonas sitter der som styreleder og klarer ikke utrede oversiktlig for casen når hun kommer med ett sånn utsagn. Jeg foreslår at radforsk henter inn deltagere til podcasten fra tekinvestor.

2 Likes

Jeg er 99% sikker på at JE skjønner at vi skjønner at dette bare er resultatet av en endring av kommunikasjons-policy besluttet av selskapet. Det er å undervurdere oss aksjonærer og TI-folk bittelitt, men jeg blir ikke ordentlig provosert av det (slik som deg).

Utfordringen for selskapet er at de bare ikke kan kommentere på de utregningene som ketil, boble og jeg har kommet med.

6 Likes

Velkommen inn. Hva fikk deg til å handle Ultimo?

Biotek har for øvrig påført meg store tap (andre selskaper) . This time is different… (famous last words)

Takk. Det var nok endel tilfeldigheter at det ble ultimovacs, men med en del sykdom i familien i løpet av siste året så har det begynt å gro fram en interesse om å lære litt om temaet. Etter covid føler vi det har blitt mer kreft “rundt oss” om det er tilfeldigheter og vår alder (40) som gjør det, eller om noen av rutinene under covid fikk større konsekvenser enn vi ante, er vanskelig å si. Endrede mat og treningsrutiner? All vask med håndsprit? Det sosiale aspektet? Vaksinene? Eller ren skjær tilfeldighet, håper og tror det siste. :relaxed: Ellers så er det jo en økonomisk investeringen, og muligheten for at mine beskjedne 1350 aksjer kan bli verdifulle har jeg valgt å mene er størst her, for med én, eller to, mislykkede studier, så har ultimovacs flere i pipe-linen. Alt avhenger ikke av én hest.

6 Likes

Du er sikkert klar over det, men om Initium leser av «dårlig», så er konsensus så vidt jeg har fått med meg at aksjen fort kan halveres over natten. På lang sikt kan de andre hestene gjøre jobben, men bare obs på volatiliteten som kan forekomme :relaxed:

Takk for melding, jada dette e jeg inneforstått med. Men de “sikre” pengene er investert i Nordic Mining :see_no_evil:, så du skjønner jeg trenger noe risk i livet mitt :sweat_smile:

2 Likes

Ja nå var du grei. Et sted dessverre mellom 25-30 så hadde jeg vært enig med deg.

2 Likes

Skjønner godt at vi kan vurdere dette ganske ulikt, og det kommer også an på hva «dårlig» er. Et så etterlengtet event som dette, med en god del aksjonærer som er posisjonert med håp om god avlesning, tror jeg kan bidra til halvering. Mange (i alle fall en god del) vil fortsatt være i pluss da tipper jeg. Men la oss håpe vi aldri finner det ut :slight_smile:

Edit: Mente du prosent eller aksjekurs?:sweat_smile:

Total failure kan gi slakt ja, men det er mindre og mindre sannsynlig. Ok men ikke gode resultater gir nok mindre nedgang enn det. Men tiden jobber for oss :wink:

3 Likes

De fleste tror jo det her. Da hadde vi fått vite det i høst. Utenom ekspertene da de strides om det hadde vært bedre om vi fikk news tidlig😀 tror vi kan avskrive fadeser slik som betalutin.

De sier de er i rute.

Om ikke annet så betyr det at ikke noe negativt har inntrådt i studiene pr. 16 februar.

Så svarte Carlos, på et spørsmål om mulig forsinkelse av read out til Q3, på en slik måte at man må forstå han slik at U ikke kunne utelukke endring i guiding, men at de holdt seg til H1 som guidet.

Og da er det vel vanskelig å tro at 70 events har inntrådt pr. 16 februar selv om selskapet ikke kan si noe konkret om det.

U er i rute og tiden er vårt håp, jo lengre tid det går til større blir sannsynligheten som at studien leverer gode resultatet.

Jeg er innstil på at ingen melding kommer før påske. Da blir spørsmålet hvor hvor lang tid skal U la det gå etter påske før de eventuelt må gå ut å endre guidingen og da rett og slett opplyse om at de ikke har fått melding om 70 events i Initium.

For den dagen kommer, om det drar ut med 70 events, og jeg vil tro Q1 rapoorten vil være deadline day for å varsle markedet dersom det da ikke er kommet beskjed om inntruffet 70 events.

3 Likes