Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Wavefoil AS

Nei, denne var ikke med på min. Hadde helt glemt av dette også, så takk . :slight_smile:

Sist jeg førte et slikt tap måtte jeg legge inn dokumentasjon på oppbud før det ble akseptert, men jeg kan ikke finne dette noe sted? :thinking:

Bare å legge med utskrift av eposten fra selskapet det, og gjerne oppgi dette orgnummeret:

@Ramsess jeg har ikke fått skattemelding enda, men dette er jo en enkel post, bare å opsummere de tre emisjonene :slight_smile:

2 Likes

Er det denne “melding om oppbud” som aksjonærer fikk tilsendt du mener?
Wavefoil_oppbud.pdf (157,7 KB)

Har heller ikke mottatt skattemeldingen ennå. Må man legge ved slik dokumentasjon? Tidligere år med lignende tilfeller så har jeg ikke lagt ved noe, men hatt ting klar hvis det skulle bli spørsmål om det. Har hatt inntrykk av at det er det Skatteetaten foretrekker, men jeg tar kanskje feil der?

Ja du har generelt rett er min følelse og (jeg har en masse dokumenter lagret om min krypto i tilfelle, men ikke sendt inn så mye.)

Vi har forresten en tråd eller to om skattemelding

1 Like

Fint, takker, har fulgt den ene lenge, nå også den for 2023 :wink: Kan prøve å finne om temaet er omtalt i mer generelle termer der :+1:

1 Like

Skatteetaten har fått oppdaterte opplysninger for skjemaet for aksjeinnehav. Der står nå Wavefoil oppført med 0 aksjser ved inngangen av året (2023), og N antall aksjer ved utgangen. N er riktig for mitt antall.

Jeg har ført opp 0 i innehav ved utgangen av året, og fradrag for tap.

Tenkte høre om det er flere som har fått samme oppdatering? Og hva gjør dere? Jeg kan såklart vente til neste år med å føre opp tapet. Usikker på hva som er mest korrekt, så jeg har sendt spørsmål til Skatteetaten om dette og venter på svar…

Jeg førte tap i år og det gikk gjennom uten noe om og men. La med den dokumentasjonen jeg klarte å spore opp.

2 Likes

Jeg og førte tapet på skattemeldingen. Husker ikke hva jeg la ved, men saken fremstår vel ganske så klar mtp fradrag i 2023

https://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_en.jsp?kid=20230000402795&sokeverdi=917810508

2 Likes

Takk for svar @Savepig og @den12mann :slight_smile:

Jeg holder på tapsføringen inntil jeg eventuelt hører noe annet fra Skatteetaten. Undrer over hvor informasjonen om at jeg eide aksjene ved årsslutt 2023 kan komme fra.

Er det noen andre som har fått tilsvarende oppdatert informasjon på Altinn?

1 Like