Helt ubrukelig. Bedre å bruke pengene på å holde varmen til vinteren. Får mer igjen for det.
Ledelsen i selskapet har en ok avlønning. Olin får ca 7 millioner i året. Skeie ligger på ca 2 mill. Blir nok litt mere i 2023 pga den lave kursen på kroner.
Voldsomt så denne tråden har tapt seg. Kun Longia, med sitt tredje (?) nick, som spyr ut all mulig dritt igjen?
Helt enig, 90% av innleggene her i det siste er enten fra folk som er bitre på selskapet eller av folk som ønsker kursen ned. Forøvrig tror jeg dette er 4 eller 5 nicket til Longia, men er vel første gang han er bear. Andre gidder vel ikke lenger å skrive her, eller så har alle forlatt skuta eller er flaue over å sitte stuck. Jeg sitter forøvrig, og ganske sikker på at jeg kommer til å kjøpe i emisjonen.
Jeg hadde to positive innlegg med ny informasjon for tre dager siden, men det er kanskje ikke godt nok for deg? Du vil kun ha positive innlegg? Hvis du sliter med å skrolle, har du lenke til dem her:
Hva med å bidra med noe selv, enten positiv vinklet eller negativt? Jeg har ikke sett et eneste innlegg fra deg eller Aristo78 med noe som helst ny info.
Kan jeg spørre om hva ved selskapet som inngir tillit nok til dette? Jeg spør fordi det jeg blant annet ser i dette selskapet er…
- manglende/dårlig fremdrift
- pengebruk helt ut av proporsjoner
- guiding som ikke treffer
Hvorfor tenker du at de nå, denne gang, skal lykkes?
Gode spørsmål Wannatri, og det er spørsmål jeg driver å grubler på selv om dagen, for å bli enig med meg selv om hvordan jeg best spiller denne ganske elendige hånda jeg nå sitter med. For meg er den største skuffelsen dårlig fremdrift, spesielt i covid-studiene de har vært involvert i. Virker som det generelt er veldig utfordrende for selskapet å få rekruttert nok subjekter til studiene slik at de generelt tar alt for lang tid. Det igjen gjør at de brenner for mye cash uten at selskapet egentlig kommer seg noe særlig videre. Resultatene de har syns jeg ikke er dårlige, de har kanskje ikke vært wow heller, men alle resultater de har lagt fram har så vidt jeg har fått med meg vært interessante eller gode. At Covid-studien nå settes på pause syns jeg er naturlig, tatt utviklingen pandemien har hatt. Syns også det er positivt at de nå velger å fokusere 100% på ikke småcellet lungekreft, hvor de foreløpig virker å ha svært gode resultater.
Trua på selskapet er helt klart svekket, det er det ikke noen tvil om. I den grad de har mislykkes så er det i gjennomføringa av studiene, at de sannsynligvis har bitt over for mye i for lang tid og dermed hatt for høye utgifter uten å komme i mål med noe som kan generere inntekter. Når de nå får inn 250 mill og kan opprettholde virksomheten ut 2024 med ikke småcellet lungekreft, så håper jeg virkelig de kan klare å komme såpass langt der at det gir de muligheter videre, ved f.eks. samarbeid med big pharma. Liker absolutt ikke situasjonen selskapet har kommet i, eller det faktum at jeg sitter med en del aksjer her, men når jeg nå veier mulighetene mine videre, så har jeg foreløpig landet på at det beste for meg er å ta del i emisjonen og gi selskapet en stund til på å lykkes med sine mål.
Ser bare at du spyr ut all mulig dritt du finner på nett, uten mål og mening. Nå, etter at du har solgt deg ut, vinkler du alt negativt eller publiserer kun negativ info. Til forskjell fra tidligere, da du vinklet og publiserte positiv info(tilhørende ulike nick). Du må nå gjerne holde på, men jeg tenker at det er på kanten til useriøst - mtp. Alle gangene du har tiltet og truet med å forlate forumet, for så å forlate og så komme tilbake med et nytt nick og nye agendaer.
Grunnen til at jeg ikke bidrar er fordi jeg ikke har noe å bidra med. Lite kunnskap om sektoren, og er ikke interessert i å sitte dag inn og ut for å lete etter nye publikasjoner. Synes imidlertid det er interessant å lese velbegrunnede refleksjoner og tanker fra de som kan det. Når tråden de siste ukene har vært søppel, så reagerer jeg og etterlyser litt nyanser.
De to innleggene jeg postet for tre dager siden er å betegne som negative? (Jeg har lenket til dem i forrige post).
Hadde dere lyttet på meg på forhånd, kunne dere spart endel penger. Jeg traff ganske bra på denne: BergenBio - Småprat (BGBIO) - #6811 av nojoy
Sluttkurs i går var 4,892, tar jeg sluttkurs og ganger den med maks antall aksjer de kan tegne i en emisjon, utgjør dette ca. 86,7 millioner kroner, noe som ikke vil holde til videre drift i mer enn litt over ett kvartal.
Dersom selskapet skal kjøre en emisjon på lav kurs, må de derfor øke antall aksjer i fullmakten på forhånd, for at det skal kunne hentes inn penger nok av betydning.
Det jeg tenker er at vi risikerer at det blir dobbeltille dersom noe av ovenstående slår til, fordi først vil vi da få vite om dette på invitasjon om generalforsamling eller ekstraordinær generalforsamling, og da vil kursen ha mange dager på seg til å falle på denne informasjonen, deretter vil den falle på nytt når eventuell melding om emisjon kommer - det blir jo et dobbeltfall.
Det er her jeg ikke følger. Er BGBIO da ditt beste sted å putte friske penger nå? La gå med de allerede investerte midlene, men frisk kapital?
Tenker alle før eller siden kommer i din situasjon dersom lenge nok i gamet. Viktig da å risikohåndtere videre investering, og det har du sikkert gjort.
Beklager å ta dette her på tråden, men det er interessant hvorvidt man nå skal delta eller ikke i en emisjon, slik selskapet har stilt seg de siste årene. Det at sentrale figurer er byttet ut (Mohn kan nok erstatte disse, men hvorfor skal de neste fungere bedre enn de først utvalgte? Er Mohn plutselig blitt bedre til å velge sine biotek- våpendragere) skader kontinuitet, og med det popper det for meg frem nye røde flagg mtp. videre progresjon.
Har en ytterst beskjeden posisjon selv, og kommer ikke til å bidra med mer før de evt. har rettet opp situasjonen.
Jeg sendte nettopp følgende to e-poster til Martin Olin:
In an interview in Finansavisen, Rune Skeie said that you have not found a partner for the phase 2a study BGBC016 and that you therefore have to buy medicine yourself. Why will Merck/MSD not provide medicine for this study?
You updated the status of BGB149-102 on clinicaltrials.gov on 20 April 2023 and changed the status of the study to terminated. 24 participants were planned in the study, but it was terminated after only 16 participants. In addition, you updated the study with the fact that it was discontinued on 27 June 2022. It is therefore 10 months since the study was discontinued. Why haven’t you sent out a stock exchange announcement that the study has been discontinued?
In the stock exchange announcement you sent out on 25 April 2023, you write the following:
“In addition, management and board members in the Company will subscribe for New Shares in the Rights Issue with an aggregate subscription price of at least NOK 0.5 million.”
This is a very low amount when it is also distributed over several people. Why don’t you participate with a larger amount in the issue yourself? Is it because you do not have faith in success?
You have put down all previous studies, and are now only betting on BGBC016. Have you made a thorough assessment of the competition for 1L STK11m in NSCLC? Are you familiar with, for example, TNG260 from Tango Therapeutics? Here are a couple of links with information about TNG260:
Tango Therapeutics to Start Phase I/II Trial of TNG260 in STK11-Mutant Cancers: https://www.precisionmedicineonline.com/cancer/tango-therapeutics-start-phase-iii-trial-tng260-stk11-mutant-cancers
and
Tango’s CoREST complex inhibitor TNG-260 cleared to enter clinic for STK11-mutant cancers: Tango's CoREST complex inhibitor TNG-260 cleared to enter clinic for STK11-mutant cancers | BioWorld
og
I must add that this is a open letter wich I will post in a forum, and also your answers will be posted in the forum.
Kommende emisjon vil ikke holde liv i selskapet særlig lenge. Om et år eller to kan behovet for ny kapital melde seg igjen. Hva er selskapets langsiktige strategi nå som «3 shots on goal» er redusert til i et «penalty shot»? Og den brede pipeline tilsynelatende har blitt svært smal. Det er på høy tid at CEO kommer på banen med en bred dekning av dagens virksomhet samt en strategisk guiding. Altså hvor er vi og hvor skal vi? Oppdater også hjemmesiden så den veileder og ikke villeder. For meg som investor er dette helt avgjørende dersom nye penger skal legges på bordet i kommende emi.
Spot on [keislar]. Er altfor stor usikkerhet knyttet til selskapet mtp veien videre til at jeg kaster gode penger etter dårlige penger. Min vurdering er at selskapet ikke har klart å levere iht forventningene. Jeg antar at kostnadene vedr studiene i usa vil være mer kapitalkrevende enn forutsett og at de ikke vil komme i mål med de med emisjonspengene. Synes heller ikke som at rightsizingen har gitt de effektene som kunne forventes - cashburn har ikke blitt redusert. Med mindre selskapet presenterer noe frem til 22 mai er min foreløpige vurdering at jeg ikke blir med på emisjonen. Ha en strålende børsuke.
Ingen respons?
Nei, har ikke fått noe svar. Jeg hadde et lite håp om å få svar, fordi jeg skrev at det ble postet i forum. Så da vet han at dersom han ikke svarer, vil folk få vite at han ikke har svart.
- Webcast will take place on Monday, May 15, 2023, at 10 a.m. CEST -
BERGEN, Norway, May 9, 2023 - BerGenBio ASA (OSE: BGBIO), a clinical-stage
biopharmaceutical company developing novel, selective AXL kinase inhibitors for
severe unmet medical needs, today announced that it will hold a business update
conference call on Monday, May 15, 2023, at 10 a.m. CEST. BerGenBio’s senior
management team will provide a briefing via a webcast presentation on the
Company’s website, followed by a Q&A session.
Topics to be addressed during the presentation include:
Proposed Rights Issue: The Company announced on April 25, 2023, its intentions
to carry out a partially underwritten rights issue to raise gross proceeds of up
to NOK 250 million.
A Q&A document pertaining to the rights issue can from today be found in the
General Meetings (General Meetings - BerGenBio) portion
of the Investors section of www.bergenbio.com.
BGBC008 Additional Data: Additional results of pre-planned analyses from the
Phase 2 BGBC008 trial evaluating bemcentinib in combination with pembrolizumab
in 2L+ NSCLC patients will be presented.
BGBC003 Topline Data: Topline data will be presented from the Phase 2 BGBC003
trial evaluating bemcentinib in combination with chemotherapy in patients with
AML and as a single agent in patients with MDS.
Noen tanker om dataene på BGBC008 og BGBC003 som de vil presentere?
Siden de skal hente penger så må man jo anta at de har noe form for positive data. Dog, hadde det vært veldig gode data så hadde de kanskje presentert disse via en pressemelding og på en kongress slik at de kunne få engasjement fra potensielt nye investorer.
Tipper AML studien ikke oppnådde primærendepunkt, men de finner noe slags signal på et sekundært endepunkt eller post hoc analyse, og derfor forklares den ekstrem lange tiden det har tatt å få meldt disse dataene
Just my two cents…
For meg fremstår det som at selskapet nå er redd for at emisjonen ikke blir fulltegnet, og gjør alt de kan for å øke sjansen for at den blir fulltegnet.
AML-dataene er jo nesten helt likegyldige, for de har lagt ned hele satsingen på AML, og alt annet som er brukt store summer på over mange år. 1,7 milliarder ut vinduet slik jeg ser det. De har brukt 1,7 milliarder for å komme opp med en ny indikasjon som må kjøres fra scratch.
Egentlig kunne de gjort som Targovax og gitt selskapet et nytt navn, for når de vraker alt annet som er satset på i årene frem til i dag, og prøver seg på en helt ny indikasjon med tom lommebok, og samtidig fullstendig utvanner eksisterende aksjonærer - er det hele resatt, og de kunne like gjerne byttet navn også.
Jeg sliter nå med å se at de potensielt har noe kursdrivende å melde før langt inn i 2024. Tilvestamab sliter de åpenbart med å få utlisensiert, hvis ikke hadde det skjedd for lenge siden. De har forsøkt å utlisensiere tilvestamab i ti måneder, minst, dette er tiden som har gått siden de terminerte tilvestamab-studien før tiden i juni i fjor.
At Olin helt siden presentasjonen av Q2 2022 har sagt at de “soon” skal komme med prekliniske data på lutveisinfeksjoner og info om et samarbeid med en key opionion leader, uten at dette har kommet enda, og nå nylig har gått ut i Finansavisen og tydliggjort at det KUN er den nye indikaskjonen i NSCLC de satser på, har dette vært på grensen til gjentakende løgn, i beste fall villeding.
Ser også i børsmeldingen at de utsetter kvartalsrapporten til 22. juni. Det er tydeligvis for tidkrevende å vanne ut eksisterende aksjonærer til at de får tid til å avholde kvartalsrapporten på planlagt tidspunkt.
Jeg har den siste tiden opprettholdt min interesse for selskapet, fordi jeg har vurdert om jeg skulle gå inn igjen etter finansiering ble ordnet. Jeg tror nå at jeg ikke vil bidra til denne galskapen på nytt, men kanskje si meg fornøyd med pengene jeg har tapt. Jeg sliter veldig med å ha tillit til selskapet etter alle disse årene, og da er det kanskje best at jeg går på “avrusing” og ikke kjøper meg inn igjen.
Jeg har tidligere nevnt AB801 fra Arcus Biosciences. De mener de har utviklet en bedre AXL-hemmer enn gamle eksisterende AXL-hemmere, ved å nyttigjøre seg data fra de tidligere AXL-hemmerene. (Ref. sitater fra transcript jeg postet her: BergenBio - Småprat (BGBIO) - #6826 av nojoy) Jeg vet ikke om bemcentinib var den første AXL-hemmeren som ble utviklet, men det kan ikke være langt unna. Den er eldgammel og utrangert av nyere AXL-hemmere som utvikles. Så langt ser det ut som AB801 blir rettet mot STK11m i 2L NSCLC, men det er tidlig og kan fort endre seg til 1L også. Er det bare meg som synes det er litt rart dersom det skulle bli AXL-hemmere på markedet for både 1L (som BerGenBio satser på) og 2L? Jeg tenker at det blir kun én av delene.
Anyway, Arcus Biosciences hadde nettopp Q1-presenteasjon nå 9. mai: https://investors.arcusbio.com/investors-and-media/press-releases/press-release-details/2023/Arcus-Biosciences-Reports-First-Quarter-2023-Financial-Results-and-Provides-a-Pipeline-Update/default.aspx
- Arcus expects to initiate a Phase 1 study for AB801, a potent and highly selective Axl inhibitor, in the second half of 2023.
- Arcus presented data at the American Association for Cancer Research (AACR) Annual Meeting in April 2023 demonstrating high potency and selectivity of AB801 for Axl over other kinases in multiple assays; the data also showed that AB801 significantly decreased tumor volume and increased survival in mouse tumor models.
- The early development plan is expected to focus on treatment-resistant tumor types, such as STK11-mutant NSCLC.
Ovenfor på Q1-presentasjonen, nevnte de en presentasjon på AACR i April, jeg har letet den opp, her er den: Abstract 518: AB801 is a highly potent and selective AXL kinase inhibitor that demonstrates significant anti-tumor activity | Cancer Research | American Association for Cancer Research
Results: The novel AXL inhibitor AB801 is potent, reversible, and selective. AB801 exhibits cellular activity at low nanomolar concentrations and retains significant activity in 100% human serum. Excellent selectivity was observed against MERTK (860x), TYRO3 (1,400x), and the overall kinome. Importantly, AB801 does not show significant CYP450 or hERG inhibition. Favorable preclinical PK is consistent with projected once-a-day oral administration in humans. AB801 increases sensitivity to SOC therapeutics such as chemotherapy, and results in increased DNA damage. Moreover, AB801 treatment sensitizes tumors to checkpoint blockade by increasing immune cell activation. Significant anti-tumor efficacy is observed in combination SOC therapies in multiple in vivo models.
Conclusions: AXL inhibition is a promising therapeutic mechanism for impairing the growth of tumors resistant to SOC therapeutics. AB801 exhibits improved potency, selectivity, and safety profiles compared to other AXL inhibitors currently advancing into clinical development.
Legg merke til den siste linja jeg har uthevet i fet skrift. Slik går det når BerGenBio har kastet vekk så ekstremt mange år på utvikling, uten å komme noen vei, da dukker det opp nye bedre AXL-hemmere i mellomtiden. Bemcentinib blir ikke videreutviklet, den er eldgammel og utrangert. Som jeg har nevnt tidligere, det lønner seg ikke alltid å være først, i hvert fall ikke dersom man som BerGenBio har bevegd seg i sneglefart uten å komme noen som helst vei etter så mange mange år.