Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 5

Ja!!- potensial er «name of the game» i biotek – MEN potensial er ikke likt fordelt, og klinisk fase alene bestemmer heller ikke verdien!

Circio prises i dag på en plattform med flere uavhengige «shots on goal» - flere anvendelsesområder, sterk kapitalposisjon og allerede betydelig ekstern interesse! Det er noe ganske annet enn å prise en enkelt preklinisk kandidat

Og viktigst: Det er fortsatt FØR den typen validering som virkelig kan endre regnestykket – feks. målrettet CAR-uttrykk in vivo og/eller at Top-5 Pharma konverterer evalueringen til en kommersiell avtale.

Då har ikke bare «potensialet levert» Då har sannsynligheten for at plattformen faktisk har betydelig verdi økt vesentlig!

Så ja – Circio er blitt dyrere. Men at oppsiden dermed allerede er «tatt ut», er jeg 100% uenig i!

Egfor min del vil mye heller være investert i et preklinisk plattformcase med enorm potensile og mange «shots on goal», enn i et klinisk og mer binært enkeltkandidat-case – dersom det er sammenligningen vi skal gjøre! Men det er min virdering! Jeg har sagt/spådd lenge! 2026 er året for tidenes turn around! Men 2027 meget mulig blir året vi skal spille ball med BP gutta! Og Mcap deretter! Eg kan ta feil, men tror jeg tenker likt som mange andre! Eller rettelse- jeg VET at det er oppfatningen / konsensus av topp 20 ish! Det har vi hatt flere og gode samtaler om i år …

10 Likes

Akkurat det! Var det en del som trodde når vi passerte Nok 3 i kurs og … for ikke å snakke om 5 Nok. Vi var oppe over 14 Nok, og casen har betydelig- fundamentalt styrket seg siden … Derfor så sitter jeg syadig med en følelse av at noen er litt «butt. Hurt» Pga at de hoppet av på Feks 4 Nok. Men skal jeg komme med et råd! Ikkje se i bakspeilet annet enn 2 grunner! «Minnes noe fint» og «ta lærdom av ting/angjørelser du skulle håndtert på en annen måte»! Nå er vi midt Aug 2026! Og min påstand er at det ALDRI har vært lavere risiko å være investert i Circio. Alle andre norske bio unner jeg all suksess! Og lykke til! Men her er vi på Circio ballen! Og for å sitere EDW. «Nå skal vi bygge biotech!» Opp og frem! :muscle:t3:

10 Likes

Er ihvertfall den lengste pumpen eg har vore med på😉
God helg @Dweller

4 Likes

Nesten ordrett det samme har jo folk sittet og skrevet i samtlige biotechs som har feilet. :stuck_out_tongue:

Mvh styggen på ryggen / timmy gresshoppe

2 Likes

Kan jo snu litt på d! Finnes det egentlig noen norsk bio som både er bedre finansiert og samtidig har større potensial enn Circio!?

620 ish mill. hentet i H1, finansiert ut 2030 og en plattform med flere shots on goal innen noen av de heteste områdene i biotech!

Preklinisk!? Ja Absolutt! Hvis ikke hadde Mcap vært x XXX!,Men jeg tar heller den kombinasjonen av kapital, optionalitet og potensial enn et underfinansiert, klinisk og mer binært case any day! Det har funket greit +++ til nå … Ettwr tidenes tålmodighets-test / ørken-vandring … Men når jeg så at nå blir blir vi kvitt Atlas, så var det for meg en no brainer å gå «All in» … på Nok 1! For så å gå «all in» igen x 1,2 på siste Emi. Den styrken/støtten flere av oss på topp 25 har vist, Bla. I siste Emi runde, hvor vi har i praksis har fungert langt bedre for selskapet - Enn EN stor og avgjørene eier! Dette har vært en styrke og avgjørende for hvor vi i dag står! Solid kapitalisert! Med et enorm plattform potensial! Nei! Igjen! Eg beliter meg ikke på at dette er et «overpriset» selskap! Min påstand er det motsatte!! Og jeg vil krige på til det er spikret inn i de tykkeste papp-skallene!

8 Likes

Begynner å bli noen gjentagelser.

a ss

7 Likes

Nei og ja er vel det enkle svaret.

Men at 3-4 år runway skal snu opp ned på hvordan biotekselskaper prises er jo uenig.

Pdd er Circio det stivest prisede biotekselskapet jeg har vært borti. At de kan lykkes er ikke umulig. Men du kommer ikke unna at prisingen er høy og derfor er mye godt nytt allerede priset inn.
Det samme kan du ikke si om resten av biotek-universet både i Norge og Sverige.

Det samme kan sies om hause innleggene.

Poenget til Savepig står jo seg

Circio er priset til 2,444 milliarder som et preklinisk selskap, det er per definisjon et binært case på den casen at man neppe kan si at prisen er riktig i det lange løp. (Akkurat nå synes jeg egentlig prisen er ganske fair, gitt at de har en veldig solid finansiering og handlekraftig ledelse, og historiske prisinger norske biotechs har hatt.)

Enten vil det dukke opp sorte svaner i teknologien og den prisen er alt for høy, eller så vil de oppnå noen value inflection points og prisen skal mye opp.

Samme resonnement som godeste cornhole capital brukte på Capital One Financial for de som har lest the big short:

4 Likes

Tildels enig og mente aldri å poste den uten å tillegge mer kjøtt på beinet. Må ha lommepostet på vei til bilen.

Circio (forsåvidt/muligens Zelluna også) er de eneste selskapene innen bio på Ose og pharma generelt der potensialet oppover er vanskelig å vite.

Om kursingen på disse er rett… tja.

Til sammenligning synes jeg Oncoincent er rett priset pdd, og da utelukkende på risiko for havari i nåværende studie som tilsvarer klassiske binære biotecs.

Det minst binære selskapet av alle biotecene på Ose er definitivt Circio, og det tror jeg markedet også har priset dem til.

3 Likes

Tror jeg må kutte ned på single malten i kveld samt slutte poste her, jeg er faktisk helt enig med den godeste sparegrisen her😁

3 Likes

Nei! - hvilket av alle disse selskapene som har feilet kan vise til å ha gjort en tilsvarende turnaround som Circio? Jeg var en av de som ikkje brant meg på Ulti - etter mine egne analyser - Jeg posisjonerte meg stort på bergen bio før Covid nyheten, men var med ned igjen Pga. Manglende forståelse og hype/følelser! Men man lærer! Og jeg sier ikke Circio er risikofritt! Da hadde Mcap vært x 20+ , men jeg sier at jeg vurderer definitivt ikke denne casen som ferdig spikret! Se på hva vi vet kommer i H2! Jeg er av den overbevisning om at dette er begynnelsen og ikke slutten!

Vi har gått fra - nærmest finansielt knestående til ny plattform, Top-5 BP-samarbeid, kraftig in vivo-validering, 620 mill. hentet på et halvt år – med runway ut Min. 2030 (renten/avkastingen på egenkapitalen bidrar betydelig positivt her)

Historien viser at mange biotech feiler!, men den viser også at ikke alle biotechs er samme case!

Jeg har ropt «strong buy» leeeenge, og gjør det enda! Jeg sitter ikke på noe fasit, men jeg ser konturene av noe potensielt STORT!! Om du vil være med eller ikke, er helt opp til hver og enkelte! Jeg kunne ikke brudd meg mindre … Men det bør veie mer enn et gram når man «ropte» KJØP på 0,54-1,- Til stort sett døve ører, og at man fremdeles er bull på +1300%! Jeg gjentar stadig at jeg kan ta feil! Men får eg rett, så skal vi ta en ny x 10 de neste par-3 årene … Langt ifra risikofritt! Men også langt ifra lotto-odds! Følg dataene og se hva markedet allerede har vist de er villig til å betale for minimum - «tilsvarende» …

Svelger med dette unna de siste bobblene … og skålen med ostepop er tom! Så nå har jeg gjort mitt i kveld!! Men igjen - jeg ønsker oppriktig alle suksess! Og måtte norsk Bio reise seg igjen! Og hvis den det gjør, så anser jeg det som betydelig sannsynlig at det er via Circio! Og hvis vi i tillegg kunne suitt blink via andre, så er det bare en vinn / vinn! Hovedpoenget er at en Mvap på 2,5 Mrd. så er det etter min, mest ydmyke mening at Circio er underpriset! Så når noen sier det motsatte, så er jeg fundamentalt uenig!

God helg :champagne:

7 Likes

Altså, alle kan havarerer.

Blir en funky verden hvis man skal prise biotek LAVERE jo lengre ut i det kliniske løpet man kommer fordi man da mener det blir mer binært :sweat_smile::upside_down_face:

1 Like

Og igjen er Circio priset ca 5 ganger så høyt.

Does not make sense.

Og at potensielt oppover er vanskelig å vite tilsier jo også at prisingen pdd er luftig.

Du nevnte et annet case, der snakker msn om en potensiell mcap på 20-40 mrd ved suksess. Deler du det beløpet på dagens mcap så ser du hvor potensielt er størst.

God biotekhelg!:smiley::beers:

Jo mer man er avhengig av å stå støtt på et bein lenge, jo større blir risiko.

Å prise binære selskap som er avhengig av en spesifikk studie med en spesifikk teknologi i en spesifikk indikasjon som om studien allerede var positiv, bør faktisk gå inn som definisjon på ultrarisiko.

Gudbedre som jeg unner alle gevinst dersom de lykkes på dette, men man bør definitivt ikke pantsette bobilen og prostituere svigermor for å finansiere dette…

8 Likes

Til og med dette fokuset på syke matvarer er dønn likt.

I pcib var det reker, i ultimovacs var det babb. :stuck_out_tongue:

2 Likes

I dagens perverse verden så skal du ikke se borti fra at det kan kaste av seg på lik linje med suksess i biotek :laughing::sweat_smile:

God helg:)

1 Like

På nåværende tidspunkt er Circio langt mer diversifisert enn Zelluna.
På den annen side har Zelluna IP på hele CAR-NK hvis de lykkes med PoC.

Jeg mener også denne prisingen er fair.

4 Likes

Du, jeg har vært med lenge nok til å huske Targovax sine 11 skudd på mål, ulike plattformer osv.

Circio er like fuckings binært som alt annet. Men prisingen er sky high og mye potensial er allerede hentet ut.

1 Like