Ja!!- potensial er «name of the game» i biotek – MEN potensial er ikke likt fordelt, og klinisk fase alene bestemmer heller ikke verdien!
Circio prises i dag på en plattform med flere uavhengige «shots on goal» - flere anvendelsesområder, sterk kapitalposisjon og allerede betydelig ekstern interesse! Det er noe ganske annet enn å prise en enkelt preklinisk kandidat
Og viktigst: Det er fortsatt FØR den typen validering som virkelig kan endre regnestykket – feks. målrettet CAR-uttrykk in vivo og/eller at Top-5 Pharma konverterer evalueringen til en kommersiell avtale.
Då har ikke bare «potensialet levert» Då har sannsynligheten for at plattformen faktisk har betydelig verdi økt vesentlig!
Så ja – Circio er blitt dyrere. Men at oppsiden dermed allerede er «tatt ut», er jeg 100% uenig i!
Egfor min del vil mye heller være investert i et preklinisk plattformcase med enorm potensile og mange «shots on goal», enn i et klinisk og mer binært enkeltkandidat-case – dersom det er sammenligningen vi skal gjøre! Men det er min virdering! Jeg har sagt/spådd lenge! 2026 er året for tidenes turn around! Men 2027 meget mulig blir året vi skal spille ball med BP gutta! Og Mcap deretter! Eg kan ta feil, men tror jeg tenker likt som mange andre! Eller rettelse- jeg VET at det er oppfatningen / konsensus av topp 20 ish! Det har vi hatt flere og gode samtaler om i år …