Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Nytt selskap som kommer på Euronext Growth med fulltegnet emisjon:

3 Likes
1 Like

Her er investorpresentasjonen:
Desert Control - Investor presentation.pdf (7,5 MB)

2 Likes

Har fulgt selskapet via lokalavisen de siste årene, var egentlig superskeptisk til at de skal på børs.
Men ser de har fått med seg Hatteland og han er ganske flink.

Men kommer ikke til å tegne meg i en evt IPO, da jeg tror de skal slite med å tjene mye penger den nærmeste årene.

4 Likes

spåkona i meg meg frysninger på ryggen og gåsehud når det ytres ord som
“kvalitets investorer”

(men selskapet og løsningen er spennende, så kommer til å følge med)

1 Like

Desert Control er med på denne ukens Arcticpodden:

2 Likes

Hentet fra Børs Xtra Nyhetsbrev:
DESERT CONTROL som noteres 14.aprilunder ticker DSRT kommer til live sending via XI/inQrate i morgen tirsdag 13.april kl 1100. CEO Ole Kristian Sivertsen presenterer selskapet. Desert Control er et klimateknologiselskap som spesialiserer seg på å gjenopprette forringet jordsmonn og å gjøre ørkensand til fruktbart jord. Deres patenterte produkt er en flytende nanoleire som gjør ørkensand og forringet jorsmomm i stand til å holde på vann og næringsstoffer. Hvis du vil at det skal stilles spørsmål til selskapet så send de gjerne til [email protected]. Her er lenken til sendingen på Facebook - husk å trykke på interessert/få påminnelse slik at du mottar notifikasjon like før sendingen starter.

1 Like

5 Likes

Fin presentasjon. Absolutt en teknologi som løser et gigantisk problem. Blir spennende å se om de klarer å skalere dette opp til kommersiell drift. De bør ikke somle for lenge uten å bruke pengene de har hentet, for ting kan gå fort om noen store med dype lommer starter med det samme.

1 Like

Må jo si jeg er imponert over disiplinen over selgerne her. Ingen hastverk, og det spises jevnlig av salgssiden. Kan være at det er noen algoritmer som er på kjøp og som skal ha mer. Ser sterk ut. Har vært rundt motstanden på 16 kr så lenge nå, uten at noen har solgt i panikk.

Til 16 per aksje, hva er selskapet verdt nå, noen som vet?

1 Like

Edit: Ser det står 645 mnok på EuroNext sin nettside. Ser ut som MCAP oppdateres ved siste kurs, så antar det er riktig pris.

https://live.euronext.com/nb/product/equities/NO0010963275-MERK

2 Likes

ARC: DSRT: INITIATION OF COVERAGE

  1. Desert Control has a patented, well proven solution to mix clay and water to reduced water and fertilizer needs and increase crop yields substantially in regions with water scarcity and desertification risk.
  2. We initiate coverage on Desert Control with a BUY and a TP of NOK 18.1/sh. Our target is based on multiple analysis with high COE to reflect the high degree of risk and uncertainty, the de-risked potential is NOK 26-42, or in my view even higher due to how binary this case is.
2 Likes

lånt fra HO, noen som har gravd og funnet mulig avtale:

Har DSRT samarbeid med Saudi Aramco?

Desert control (DSRT)

Med utgangspunkt i denne artikkelen:

Hentet ut fra artikkelen over:

“The city has also pioneered the first application of liquid nano clay (LNC) which works to enrich desert sand to enhance its fertility. LNC technology will help SPARK reduce irrigated water consumption by 25%.”

Etter undersøkelser har jeg kommet frem til:

Dette ligger som åpen kommentar på Desert Controls FaceBookside: Desert Control - Startpagina | Facebook

Spørsmålet er stilt til Client Relations Executive Elham Afrand i Desert Control. (Se Desert Controls innlegg 22.12.2020)

Hafiz Fahad
hi elham can i have your contact details? I am from CR18G king salamn energy park saudi arabia. we have one ongoing project with Saudi Aramco and we are searching NANOCLAY.

Hafiz Fahad stilte spørsmålet den 01.03.2021 men fikk naturligvis ikke svar i plenum…

Hvem er så Fahad?
(FaceBookside: Hafiz Fahad?
comment_id=Y29tbWVudDoxMzU1NzI1NTY0NzY2NzQyXzE0MDI4Mzk3OTY3MjE5ODU%3D)

LinkedIn viser at han er Procurement Manager (innkjøpssjef) hos
China railway 18th bureau Group Co. LTD
Dates Employed Dec 2019 – Present
Employment Duration 1 yr 5 mos
Location King Salman Energy Park (SPARK)

https://www.linkedin.com/in/hafiz-fahad-sarwar-pmp-511881ab/#

Hvem er Saudi Aramco?
Saudi Aramco (arabisk: أرامكو السعودية), også kjent under det engelske navnet Saudi Arabian Oil Company, er det statseide oljeselskapet i Saudi-Arabia. Saudi Aramco er det største oljeselskapet i verden, både målt etter oljeproduksjon og påviste oljereserver.
Per juni 2020 var selskapet verdt 1,9 billioner US dollar, som gjorde det til det mest verdifulle selskapet i verden. (Kilde: Wikipedia)

Ut fra dette kan det med stor sannsynlighet antas at Desert Control er de som leverer NanoClay til King Salman Energy Park (SPARK) og derfor de som omtales her: https://www.einnews.com/pr_news/539117412/king-salman-energy-park-spark-completes-80-of-phase-one-the-first-of-many-firsts-in-the-drive-for-sustainability

Hvorfor er så det ingen børsmelding om dette?

Desert Control gikk på børs 14.04.2021 (så vidt meg bekjent). King Salman Energy Park kontaktet Desert Control før de gikk på børs. En eventuell kontrakt kunne ha blitt avtalt uker før børsnotering.

Og passer ikke dette utmerket med Desert Controls tidspunkt for børsnotering?

Min personlige konklusjon baserer seg på informasjon som ligger offentlig ute. Dra egne konklusjoner selv😊

3 Likes

Ramadan startet 14. april og avsluttet 13. mai. Det er en viktig høytid i Saudi-Arabia. I etterkant må kontrakter formaliseres. Vil tro at det er snart forestående med kontrakts-nyheter og har derfor valgt å kjøpe aksjer.

2 Likes

DSRT: Desert Control reaches MOU with? Mawarid ?Holding? Investment ?in? Abu Dhabi?

2 Likes

Der kom den første meldingen ja! Herlig😎

DSRT: (Correction) Desert Control reaches MOU with Mawarid Holding Investment in Abu Dhabi

what, skifta de fra “Liquid Nano Clay” til “Liquid Natural Clay” nå?:stuck_out_tongue:

1 Like