Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Northern Ocean

I tillegg tror jeg ikke heller man helt skal utelukke mulighet for UP front betaling ved inngåelse av kontrakt, selv om jeg er på tynn is her

Så enkelt er det nok ikke, jeg jhar jobbet i denne bransjen i 20 år nå, og hva clienten er villig til og betale i dag er noe ganske annet enn hva de var villige for bare 10 år siden. Selve mobiliseringen tar clienten, men det er en god del kostnader for utenom selve mobiliseringen.

Jeg personlig håper at ved kontrakt at de kan få på plass en kreditt fasilitet.

Jobber offshore jeg også. Det er selvforklarende hvorfor organisasjonene var løsere med pengeboken for 10 år siden kontra nå. Men vil påstå at det ikke er så alt for gale nå heller.

Alt av utgifter til mobilisering, bunkers, proviant osv dekkes av client uansett.

En kredittfasilitet hadde helt klart vært en god ting.

Utrolig hvor det trekker ut med å få meldt kontrakter her.
Får håpe at det kommer nå snart.

1 Like

Godt drag på aksjen i dag. Men ikke største volumet…

1 Like

Ryktes kontrakt i Namibia med Shell på chaten i xtrainvest. Blir spennende å se om det dukker opp en børsmelding snart.

Ja, litt de samme ryktene som har versert noen uker nå, håper det snart skjer noe.

Hvertfall noen som vet noe. Opp 7,5% nå

2 Likes

Er veldig spent på hva dagrater NOL har skaffet, det får vi vite fredag.

Har de fått kontrakt da??

Nei, ikke som er meldt hvertfall.
Men, gledelig med litt positiv omtale og oppgang i kurs.

Skikkelig hyggelig at de endelig klarte å få den ene riggen i jobb hvertfall, blir spennende å se hva emikurs blir satt til, jeg leser andre steder 12,60, men ikke bekreftet, men stemmer det er det en meget bra emi kurs og utgangspunkt.

Deepsea Bollsta secures work with Shell in Namibia

Svar

DelBokmerkeRapporter

Nyhetsvarsling er av

Svar

Overvåker

Du vil motta varsler fordi du leste denne tråden.

Anbefalt for deg:

Sitat

InsiderChat (fullskjerm)Vis

1 Like

@pdx, kan du være snill å hjelpe med at børsmeldinger og nyheter automatisk ligges inn…

Ble emisjonen kjørt på 10,35 kr. Pr aksje?

Emisjonen ble satt på kr 9,5

1 Like

Takk;)

Er det noen deadline for når NOL må melde om rep emisjon eller eventuelt avlyse rep emisjon? Det begynner å bli en stund siden rettet emisjon og det hadde vært greit å få en avklaring.

Fra E24 i dag:

Fearnley Securities tar opp dekning av Northern Ocean med en kjøpsanbefaling og kursmål på 18 kroner.

«Med to premium harsh environment halvt nedsenkbare rigger i Namibia, er Northern Ocean perfekt posisjonert ettersom operatører fortsetter å utforske det høye verdipotensialet i de sørafrikanske bassengene», skriver meglerhuset. Fearnley Securities fremhever selskapet som en naturlig oppkjøpskandidat.

:bar_chart:Et utbyttemonster og en oppkjøpskandidat

Thor Thorsen har analysert Northern Ocean (NOD)! De eier to av de mest moderne riggene i et av de mest attraktive riggsegmentene :point_down:

Noen her som har regnet på evt verdier på riggene mtp pris som lignende rigger har blitt solgt for i det siste - gjeld? Selskapet snur jo snart i fortjeneste territorium. Er vel ikke alt for lenge før Seadrill eller Odfjell kjøper hele NOL?