Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Fundamentale forhold (PCIB)

Dersom det virker så godt første gang slik at det ikke er noe å lyse på, så er jeg enig i at det ikke vil bli belysning mer enn en gang. Jeg tror ikke over 50 % av de som opplever effekt vil oppnå CR ved første gangs belysning - langt ifra - og derfor er jeg overbevist om at flertallet av de som får respons får 2 behandlinger og også at de vil gjennomføre alle 8 gem/cis-behandlinger. Men jeg er enig i at ikke alle pasienter vil få 2 fimachem-behandlinger og da i størst grad de som blir for syke til det og derfor velger å avslutte behandlingen.

1 Like

Jeg tror ikke nødvendigvis at de vil opnå CR, men de vil få en god nokk respons, altså en PR eller en SD.

Pasienterne dør fordi galdegangen lukkes av en cancer striktur, og de vil overleve hvis denne fjernes (CR), de vil også overleve hvis denne minkes (PR), eller hvis de kan holde denne stabil (SD).

Alle disse grupper vil være reprecenteret i RELEASE studien, og legerne vil kunne se etter første behandling (fimachem1) om de har noen respons. Har de CR, får pasienten ingen andre behandling (fimachem2). Har de PR eller SD, så kan det være at legen vurderer en fimachem2 behandling. Men dette kommer an på hvor stor PR responsen er og om de har erfaring for at SD ikke vil gi en PR eller en CR. Dette er ikke noe vi kan vite noe om.

Men når jeg jobber med elektroporation, så ser jeg at det ofte at det er nok med en behandling, fordi når cellegiften kommer inn i cellen, så responderer de fleste pasienter på denne.

Pci må ikke forveksles med alm cellegift behandling, hvor man får mange cyklusser, ganske enkelt fordi pasientern får mange cyklusser FORDI cellegiften har vanskelig for å komme inn i cellen. Det er nettop dette som pci har løst.

Det er derfor min antagelse, og jeg understreker antagelse, at det er langt fra alle pasienter som får 2 behandlinger (fimachem1 og fimachem2).

Derfor tror jeg at vi vil se avbrytelse av Soc armen lenge før de fleste venter det.

42 Likes

Angående antall sykluser så virker det som at man av og til avviker litt fra protokoll.

I publikasjonen hvor man fikk informasjon om tre av pasientene så fremkommer det at case 3 fikk 2 fimaCHEM-behandlinger selv om han bare klarte 3 sykluser med gem+cis. Etter 3 måneder hadde han PR, så kanskje ikke rart han ønsket en andre runde med fimaCHEM.

På tross av få sykluser med cellegift så overlevde han likevel 17 måneder etter han fikk diagnosen (og 14 måneder etter han ble inkludert i studiet).

bilde

Link:

6 Likes

Jeg tror ikke mange av PR vil gi seg med en Fimachem-behandling og tilnærmet ingen med SD vil det. Jeg ser ingen gode grunner for at det skulle være aktuelt.

Jeg tror forsåvidt kan bli aktuelt med en avbrytelse av SOC-armen, men tidligst ifbm avlesing av planlagt interrim av 120 pasienter. Har ingen illusjoner om at det vil skje noe før det.

Det er for øvrig ingen forveksling av alminnelig cellegift fra min side og jeg er fullt klar over at Pci hjelper cellegiften inn i kreftcellene.

6 Likes

Når vi snakker om cellegift og den belastningen slik behandling betyr for pasientene, kan det være grunn til å minne om at studiedesignet for RELEASE er satt opp med samme cellegiftdoser i kontrollarmen (SoC) og den eksperimentelle armen (PCI) - og det av én grunn: Presis og vitenskapelig dokumentasjon av hvor mye bedre PCIBs løsning er enn SoC.

Imidlertid skal vi slett ikke ze bort fra at når behandlingsløsningen først er godkjent og ute i markedet, så vil noen klinikker prøve ut om man kan redusere giftdosene.

Dersom den lokale virkningen på belyste tumorer da skulle vise seg å gi tilnærma samme effekt, har men oppnådd en betydelig gevinst for pasientene ved at den nedbrytende systemiske virkningen blir klart mindre.

Skulle denne “nedgiftningen” vise seg god nok, vil den ved behov kunne åpne for flere gjentatte behandlinger over tid.

28 Likes

Hadde det ikke vært fint å diskutere dette på småprat tråden? :grin:

3 Likes

Veldig leit og hoere, og synes du er sprek som er saa oppegaaende at du fortsetter og skrive her i en saa vanskelig stund. I USA sier rundt 60% av legene at de ikke vil ta cellegift i det hele tatt. Og da maa det vaere ille.

Det er og haape at fimaChem for alvor kommer paa banen snart, slik at man kan helbrede foer man kommer saa langt at man maa gjenomgaa saa mange sykluser.

3 Likes

Enig. Om resultatene viser seg å være i nærheten av det vi har sett hittil, så forventer jeg at SOC avbrytes. Det vil komme som et sjokk på markedet, men ikke på meg :wink:

15 Likes

Disclosure of voting rights for Chairman of the Board

3 Likes

PCI Biotech Minutes from Annual General Meeting 2021

2 Likes

PCI Biotech receives Orphan Drug Designation in South Korea for fimaporfin in the treatment of bile duct cancer

65 Likes

Børsen ble ikke lamslått… :crazy_face:

Feil tråd.

1 Like

Hvor i huleste er PCIB’s småprat blitt av?
Er den flyttet innenfor insider betalingsmur?

Dagens melding kom beleilig ettersom covid har stoppet hele programmet til favorittaksjen min men det er kanskje ikke så galt allikevell?

Utdrag fra dagens melding:

“The RELEASE trial has in general shown promise with good recruitment activity
in South Korea despite the Covid-19 pandemic”

Slike utsagn er kolosalt beroligende og får en til å fortsatt være optimist.

PCIB , best there is :old_key: :slightly_smiling_face:

9 Likes

https://tekinvestor.no/tag/pcib_ol

1 Like

Synest denne druknet litt paa smaaprat-traaden, kan vaere greit aa ha lettere tilgjengelig her:

15 Likes

PCI Biotech: US patent for the vaccine technology (fimaVacc) in combination with checkpoint inhibitors

43 Likes

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @lenny (2146 likes)
  1. @Investor (1155 likes)
  1. @FiloD (1093 likes)

Resten av topp 10:

  1. @Jubel (1067 likes)

  2. @StockDZ (904 likes)

  3. @Snoeffelen (834 likes)

  4. @abacus (822 likes)

  5. @olafalo (503 likes)

  6. @polygon (496 likes)

  7. @anon6994212 (433 likes)

Gratulerer!

4 Likes
10 Likes

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @lenny (1354 likes)
  1. @StockDZ (1231 likes)
  1. @Jubel (1103 likes)

Resten av topp 10:

  1. @Investor (1077 likes)

  2. @Snoeffelen (976 likes)

  3. @FiloD (928 likes)

  4. @abacus (687 likes)

  5. @anon6994212 (481 likes)

  6. @polygon (433 likes)

  7. @Logdec (320 likes)

Gratulerer!

3 Likes